Stockholm 1978.

Startat av Vidar, 16 juli 2010, 13:32:55 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Vidar




Ersa

Citat från: Vidar skrivet 16 juli 2010, 13:38:10 PM


Ojojoj! Finns den kvar idag, och i så fall var? :D
Hittar inget lämpligt på regskyltens bokstäver "BZG" i Svensk Busshistoria.

Ersa


bilomnibussen

Trevligt och intressant! Jag hade glömt bort den där färgkombinationen på Holmgrens Buss från Pålsboda, senare blev de ju gråmetallic/lila i två nyanser liksom fortfarande. Den norskregade 20-tals-Volvon har troligen kaross från Arvika. Finns nog på bild i "Alla Våra Bussar".
Mvh Jan G


Ersa

Citat från: Tomas skrivet 17 juli 2010, 00:45:54 AM
Postdiligensen finns väl på Postmuseet i gamla stan om jag inte har helt fel.
http://www.postmuseum.posten.se/mmwebcat/foremal/isbd.idc?dbAlias=WebCat&UnitId=0&SearchUnitId=0&CopyCount=1&idno=35298

BRUKARE: Postverket, diligenstrafiken i Lycksele. Diligensen gick i trafik mellan Lycksele postkontor och Tvärålund järnvägsstation en sträcka på 82 km. Motordiligensen trafikerade sträckan 1923-01-01 -- 1924-12.

Tack för länken! Undrar hur många timmar en enkel resa mellan Lycksele och Tvärålund tog 1923?

Drängen

Ersa. Lådan på taket ser ut som en Kysor, dåtidens AC. Var väldigt poppis på 70-talet, men kunde vara ganska effektiva nackspärrsutlösare, p.g.a effektivt kalldrag. Tycker karoosen ser väldigt stor ut för chassiet. Kan den vara byggd på en LT 35, månne?.

Nupski

Citat från: Drängen skrivet 17 juli 2010, 11:55:13 AM
Tycker karoosen ser väldigt stor ut för chassiet. Kan den vara byggd på en LT 35, månne?.

Ser ut som tvillingmontage på driven så möjligen LT45