Strax utanför metropolen Kårsta...

Startat av Mikael Ringmarck, 12 juli 2010, 12:01:33 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael Ringmarck

I de mörka skogarna öster om Kårsta kan man om man har tur få syn på något annat än de B10BLE som Arriva kör med. I detta fallet Busslink 4510 som rullade som tågersättning.

Karsten

Nice! En inte alltför svettig körning misstänker jag..

bussfan

Citat från: Mrbuss skrivet 12 juli 2010, 12:01:33 PM
I de mörka skogarna öster om Kårsta kan man om man har tur få syn på något annat än de B10BLE som Arriva kör med. I detta fallet Busslink 4510 som rullade som tågersättning.

vilken märke på bussen och modell

Shortvalley

Jonas Strömblad

Systervagn till denna! Dvs Volvo B10M Säffle från 1996.
/J

Andreas

Snyggt! Samma buss var på linje 629 idag. Även denna reprisbuss är en systervagn:

Andreas

Citat från: Jonas Strömblad skrivet 12 juli 2010, 13:37:57 PM

Systervagn till denna! Dvs Volvo B10M Säffle från 1996.
/J
Norrviken på Vätö? Känner igen båtvarvet nämligen... :P

Mikael Ringmarck

Vilka trevliga bilder ni visar  :D Nu har jag redigerat resten av bilderna jag tog den kvällen.
Kan också nämna att 4510 är en sann dröm att ratta. Jag brukar tycka bra om B10BLE-vagnar - tidigare på kvällen körde jag 4434 - men den kan inte på långa vägar mäta sig med denna vagn som smeker i växlarna, är stadig på vägen, pigg och känns som allt annat än 14 år gammal.

Började med tomkörning från Täbygaraget vid midnatt. Hann inte många meter innan det började rycka i avtryckarfingret så det blev ett nödstopp utanför garaget.

Tomkörningen gick så småningom till Täby Kyrkby där trafikanter från ett relativt välbesatt tåg upphämtades. Ingen tid för fotografering utan vi drog vidare mot...

....Kårsta. Jag fattar inte varför dessa roliga körningar alltid går så fort??  :o Jag hade 4-5 resenärer som skulle hela vägen. Så fort motorn slagits av omges man av tystnaden...efter en stund hör man en gammal flakmoppe starta och susa iväg i natten i samma riktning som bilden är tagen. I den tropiska natten (dvs över 20 grader) slås jag av att det inte finns några myggor  :D

I det gamla stationshuset där numera någon bor är det vackert upplyst. Himlen var också något utöver det vanliga...

För ett ögonblick velar jag över vilken väg jag ska ta tillbaka till Täby men eftersom jag vill komma hem innan gryningen blir det den väg som jag tror går fortast - österut över Söderhall och sedan E18 söderut.

Precis där skogen slutar och "slätten" tar vid är det en lång raksträcka så jag stannar för en sista bild. Sen bär det hemåt!

Andreas

Grymt snygga bilder, Mrbuss! Nattbilder och den skönheten som motiv... Det säger man verkligen inte nej till!  ;D

Ersa

Ersa

Snygga bilder! Kårstaersättningen är ju en klar favorit att köra, och på den smala vägen mellan Kårsta och Vallentuna har H22 6431 gjort flera akuta utryckningar från Rimbo med siffrorna 27 framvevade. :)

Muk

Riktigt snygga kvällsbilder! De ser ut att vara från en riktigt dålig amerikansk film, där man som publik tänker "inget vidare manus, men j***ar vad fint foto det är".  :D