Mindre trevliga "passagerare"

Startat av bjorkaan, 09 juli 2010, 23:34:56 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

bjorkaan

http://www.youtube.com/watch?v=q8sXoCjgjqI

Är det mycket sådant som fortfarande händer?  :-\
Det var länge sedan man hörde att något hände och då tror man det är fullt okej. :-\

blyfot

det händer nog mer än man tror..har dock inte varit med om så extrema resenärer..men bråkat och tjafsat har ju hänt och dessutom försöka åka gratis när de är märkbart berusade..

Ersa

Synd att filmen tar slut precis när det börjar bli intressant. Ynglingen från Sundsvall tog sig aldrig ombord på bussen, däremot är chanserna goda att han fick åka i baksätet i den vita bilen med blå skärmar som dyker upp i slutsekunden. ;D

yngrot

Farligt när de springer runt på det viset.. Var med om en liknande grej i Borås på 80talet en drgopåverkad som inte fick åka med som oxå sabba torkaren..Risken är ju att man kör på en sån tokstolle   undrar om bussföraren eller nån annan ringde efter polisen..
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Johan Hansson

Jag har råkat ut för liknade fast då försökte de stoppa bussen mellan två hållplatser genom att springa ut mitt i vägen så man måste väja och sen bankar de och slår även sparkar förekommer mot bussen för att man inte släpper på de.
Jag anser att den slår och sparkar på bussen inte ha på bussen att göra.
Tror att det är fler här på forumet som resonerar som jag??
Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

a32

Samma gäller på spårvägen, iaf om jag kör  >:(

/a32   ;)

bjorkaan

Citat från: Johan Hansson skrivet 10 juli 2010, 17:38:20 PM
Jag har råkat ut för liknade fast då försökte de stoppa bussen mellan två hållplatser genom att springa ut mitt i vägen så man måste väja och sen bankar de och slår även sparkar förekommer mot bussen för att man inte släpper på de.

Vem vet vad de gör om de kommer på bussen?

Citat från: yngrot skrivet 10 juli 2010, 09:48:43 AM
Farligt när de springer runt på det viset.. Var med om en liknande grej i Borås på 80talet en drgopåverkad som inte fick åka med som oxå sabba torkaren..Risken är ju att man kör på en sån tokstolle   undrar om bussföraren eller nån annan ringde efter polisen..

Det kom väl en polisbil senare i filmen? Busschauffören var ju ruskigt nära att trampa till på gasen tolkade jag rörelserna till, dock lyckades tr'ffa bromsen.