Huvudmeny

Cykeltävling

Startat av Hans Fredriksson, 07 juli 2010, 22:24:38 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Hans Fredriksson

Ointresserad av idrott och sport som jag är tittade jag ändå på cykeltävling i dag.
Start Tidavallen i Tidaholm och efter ett antal rundor på 17 mil på Hökensås målgång i Härja.
Bara för jag vill ha det gjort cyklade jag vätterrundan 1996 tre gånger. Första, sista och enda gången.

Ingwar Åfeldt

Citat från: Hans Fredriksson skrivet 07 juli 2010, 22:24:38 PM
Ointresserad av idrott och sport som jag är tittade jag ändå på cykeltävling i dag.
Start Tidavallen i Tidaholm och efter ett antal rundor på 17 mil på Hökensås målgång i Härja.
Bara för jag vill ha det gjort cyklade jag vätterrundan 1996 tre gånger. Första, sista och enda gången.

Trevligt! Dina bilder påminner mig om yngre dagar när jag tävlade på cykel för Spårvägens GoIF i Stockholm. Men jag förstår inte varför du gjorde din Vätternrunda 1996 tre gånger? Du skulle naturligtvis bara ha kört den en gång, den första och tagit de andra gångerna de följande åren.  :)

Bara för att påminna dig hur trevligt det egentligen var så lägger jag upp några bilder från en av mina rundor. Jag tror att denna var 1983 men är inte helt säker.  

Tidig frukost i Jönköping.

På väg mot Hjo.

Min enda punktering på 12 rundor.

M v h
Ingwar

Hans Fredriksson

Det var himla trevligt och kul man hade på rundan. Men för mig var det ändå ett j***a slit. Och det är väl inte att undra på då jag ej cyklat sedan skolåldern och därefter ett 25-årigt liv i TV-soffan.
Det var IFK Swebus som "lurade" mig. De killarna tjatade efter en förare och jag ställde upp. Det blev tändvätskan för mig.
Ett projekt som påbörjades med att cykla till och från jobbet och som avslutades med Vätternrundan och ett klistermärke på cykelramen som skulle visa sig inge både status och respekt.
Nä, en gång får räcka för mig.
Målfoto:

j-a

:)Man ska aldrig säga aldrig mer,det gjorde jag också 1996 men råkade återkomma året därpå,sen blev det ett uppehåll tills nu iår då fick det bli halvvättern..Så jag har slutat att säga aldrig mer ;)