Azura i Hamnen=många bussar vid Slottet [del. 3]

Startat av Carl Eric, 07 juli 2010, 16:41:45 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Carl Eric

Del 3 startar vid korsningen Skeppsbron/Slottskajen med...

...Bodafors buss som körde Shuttle!

Det norska bolaget "Finn Carlsen Turistbusser"

Runt hörnet så ligger Skeppsbron, och hör hittar vi först Tyskt...

...tyskt...

...och tyskt!

Ytterligare en KLT/Traveller/Bergkvarabuss, nr. 481

Traveller! 810 "Bishop"

En norsk buss till, "Team Tour"

Svalbovikens

En Ekmanbuss i den gamla stripningen! Nr. 20

Denna buss är lite lurig, det står  Flygbussarna Chater på den, fast enligt SBH så ägs den av Peopel Travel Group. Eller är det bara så att det är jag som har blandat ihop allting?

Och tredje delen avslutas i korsningen Kungsträdgårdsgatan/Hamngatan med ytterligare en Delfinbuss

MVH Calken
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Magnus

People travel group äger Flygbussarna charter

Ulf Rådeström

Trevliga bilder - men varför gör du dom så himla stora - så att dom inte rymmer skärmen om man har en "vanlig upplösning"?
900x eller max 1024 är lite bättre - nu försvinner en fjärdedel ut till höger och bilden ser väldigt hög ut istället...

Annars bra bilder - och idag var det ännu fler bussar ute på stan kan jag intyga :-)

Ersa

Ja, vi har sagt det förr i flera trådar. Dessa bilder är 1280 × 909 pix stora.
800-950 i bredd är lagom. Allt över 1000 i bredd är i regel för stort för de flesta.

Men motiven var det inget fel på. :)

Christer K

Citat från: calken skrivet 07 juli 2010, 16:41:45 PM
Del 3 startar vid korsningen Skeppsbron/Slottskajen med...

Svalbovikens

MVH Calken

De har hittat en ny färgsättning på bussen, är det bara denna bussen eller finns det flera fån Svalbovikens?
Grå grund med ränder.

/ Christer K
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.

Taunusch

Citat från: Christer K skrivet 07 juli 2010, 22:54:29 PM
De har hittat en ny färgsättning på bussen, är det bara denna bussen eller finns det flera fån Svalbovikens?
Grå grund med ränder.

/ Christer K

Nä, det är bara den här och 44, en Nissan Interstar som kör för Samres, som har den här färgen av bussarna.

Jag tycker stripningen gör sig väldigt bra på grått/silver...