Huvudmeny

Nytt i Göteborg

Startat av Staffan Sävenfjord, 07 juli 2010, 11:44:35 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

En buss brummar

Jag dyker ner mig ner i disskutionen huvudlöst och utan att känna eftet hinder under ytan först.

Jag ser helt klart en poäng med "Virtual1:s" inlägg. Man måste dock fört klargöra att alla fotografer fotograferar för sitt eget höga nöjes skull och tror inte någon här ifrågarsätter detta. Att bildkvaliten varierar beror helt på att fotografernas kunnande varierar lika så. Ingen kan lägga sig i den andres motiv då det är fotografen som är upphovsmannen/kvinnan och får fota vad sjutton denne vill. Med detta sagt kan jag säga som så, jag har ännu inte sett en enda bra bild på busssnack, inte av någon. Detta kan bero på att jag inte alls delar samma typ av bussintresse eller så beror det på bristen av självkritik på bilderna.
Att fotografera 1 buss rakt upp och ner duger inte till något annat än som ren dokumentationsbild. Om det är detta som är huvudsaken är ni väldigt duktiga allihopa.
Vill inte vara elak nu, men att stå längs E6:an och plåta lastbilar/bussar/bilar med teleobjektiv är bläääää tråkigt. Att plåta vid Centralen i göteborg vid en bussgata är bläääää tråkigt.

- För mig alltså. jag riktigt avskyr dessa bilder eftersom det inte säger mig någonting, en buss rakt upp och ner! Det kan ajg se om jag sticker ut huvudet genom fönstret + att jag jobbar med fanskapen varje dag!

Men poängen är väl att bilderna inte är riktade till mig. Jag är inte ett dugg intresserad av om bussen har 2+2+1 setup på dörren eller om det är en Scania elelr Volvo.
Därför uttlar jag mig inte om dessa bilde i forumen, gör vad ni vill och roa er bäst ni kan! Men att säga att bilderna är givande, bra, spännande, undehållande, talande eller bara estetiskt snyggt kan ni aldrig göra utanför er egen lilla intresseklubb.

Med det sagt så tycker jag personligen att ditt nya fotoställe suger, men för dig och dom andra med samma intresse kan jag helt klart se varför detta kan anses som en guldgruva! Sträckan Svingeln - Centralen är mycket frekventerad, speciellt med veoliavagnar nuför tiden. Nobina kör även L403, 404 på denna sträcka.

ha det så bra alla glada fotografer! 

Bussmicke

Vet inte vad jag ska säga men du hugger på värre än Virtual1. Kör du buss eller är du fotograf?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

ch

Citat från: Bussmicke skrivet 07 juli 2010, 19:41:40 PM
Vet inte vad jag ska säga men du hugger på värre än Virtual1. Kör du buss eller är du fotograf?
Han kanske är både och, en så kallad bussfotograf?

Ersa

Citat från: Bussmicke skrivet 07 juli 2010, 19:41:40 PM
Vet inte vad jag ska säga men du hugger på värre än Virtual1. Kör du buss eller är du fotograf?

Så om någon har någon form av åsikter är det att "hugga" mot fotografen? Nja...

Bussmicke

Du ska då missförstå hela tiden..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ersa

Citat från: Bussmicke skrivet 07 juli 2010, 23:10:21 PM
Du ska då missförstå hela tiden..

Vad är det jag missförstår? Det långa inlägget "En buss brummar" skrev var ju tydligt och rätt svårt att missförstå. Eller?