Busslink 2340 på linje 701...

Startat av Taunusch, 06 juli 2010, 22:05:59 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Taunusch

....kändes lite udda! I normala fall delar Busslink i Nyköping och Veolia i Eskilstuna på denna linje. Denna buss hör hemma i Strängnäs....

Bussmicke

Oj detta var trevligt.
Synd att Busslink inte har några Lahti 402 i Göteborgsregionen.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Martin Maltkvist

Citat från: Taunusch skrivet 06 juli 2010, 22:05:59 PM
....kändes lite udda! I normala fall delar Busslink i Nyköping och Veolia i Eskilstuna på denna linje. Denna buss hör hemma i Strängnäs....

Häftigt:) Gissningsvis har den åkt från Malmköping som har bussförbindelse med Strängnäs.
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Bussfanatikern

Den här bussen och ytterligare 12 stycken är inlånade till Nyköping ifrån Strängnäs nu över sommaren. Detta beror på att man har flyttat iväg ett antal av dom nyaste landsortsbussarna från Nyköping till Stockholmsområdet. Samtidigt så har man ett antal bussar över i Strängnäs nu under sommaren vilket möjliggör detta lån. Dessa 13 bussar kommer dock att återvända till sin hemstad i Augusti då vintertidtabellen börjar gälla och Nobina tar över både stads- och landsortstrafiken i Nyköping.

virtual1

Citat från: Bussmicke skrivet 06 juli 2010, 22:15:42 PM
Oj detta var trevligt.
Synd att Busslink inte har några Lahti 402 i Göteborgsregionen.

Inte Busslink nej...

Bussmicke

Oj Trevligt. Tack för den bilden.
Kan bussen ha ägts av Evalds vid fototillfället?
//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Bussmicke skrivet 09 juli 2010, 15:00:54 PM
Oj Trevligt. Tack för den bilden.
Kan bussen ha ägts av Evalds vid fototillfället?

Ja, det var först sommaren 2009 som Orusttrafiken köpte denna liksom Evalds Lahti Scala (70791). 

virtual1

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 09 juli 2010, 16:25:28 PM
Ja, det var först sommaren 2009 som Orusttrafiken köpte denna liksom Evalds Lahti Scala (70791). 

Stämmer! - Skulle skrivit "nuvarande" på bilden kom jag på i efterhand, men det fick bli en -> som pekade på att den blev Orusttrafiken... (anar att den har kvar samma lack...)

Bussfanatikern

Jag kommer ihåg att Orusttrafiken använde båda sina Lahtisar i ersättningstrafiken för spårvagnarna mellan Eketrägatan och Biskopsgården förra sommaren.

Bussmicke

Båda? Vilken mer än 70790?

För att återgå till ämnet: Vilka Strängnäsvagnar rullar i Nyköping just nu?
//Bussmicke.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Bussmicke skrivet 10 juli 2010, 17:08:54 PM
Båda? Vilken mer än 70790?

De köpte även en Lahti Scala från Evalds Bussar och gav den numret 70791.

Bussmicke

//Bussmicke.

Taunusch

Citat från: Bussmicke skrivet 10 juli 2010, 17:08:54 PM
För att återgå till ämnet: Vilka Strängnäsvagnar rullar i Nyköping just nu?

2326, 2332, 2333, 2340, 2364 och 2366 är de jag noterat....