Huvudmeny

Dagens övningar

Startat av Jocke Selling, 05 juli 2010, 23:01:19 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jocke Selling

Genomfördes i detta måndagsexemplar, en totalt skrammelfri säffle  :o, snacka om misslyckad produkt  ;D

Först en 806 till Arlanda

Där kunde jag eliminera en störande lucka i samlingen av Nobina Upplands vagnspark:

Sedan tillbaka mot lunch i "hyddan"

Efter lunch blev det en repa till Uppsala, och Knivsta. Inför återfärd till Knutby, snubblade jag på denna. En Maxci i trafik på Uppsalas gator, har det hänt sedan den var grön 1999?

Ja det är fd Swebus 4345, en klar favorit under den tid vi körde stadstrafik, och en kärra som onekligen väckte avund hos både en och annan GUB förare  8)

Slutligen kröntes dagen med två repor till Edsbro, och jag fick 20:15 ynnesten att kunna åka Polo mot civiliserade trakter  ;D

I morgon stundar nya äventyr i Knutby  :-\

//Jocke

Patrik

Den där hallänningen (4735) brukar jag se ibland på Arlanda. Inte så svår att missa med den där loggan i bakrutan.
Klicka på bilderna för att göra dom större!

Om bilderna inte syns, gå in här först: http://phbuss.1g.fi
Sen tillbaka till Bussnack och uppdatera sidan

www.phbuss.se - Bussbilder från hela Sverige

Ersa

Citat från: Jocke Selling skrivet 05 juli 2010, 23:01:19 PM

Fin bild! Antar att omlackeringarna till gult nu avstannat helt, och nu har vi ett år på oss att föreviga denna kulör innan länet blir helgult.
Kul att du fick tag i den innan Swebusloggan bytts ut. Det borde dock ske inom ett års tid.

Ersa

Citat från: Jocke Selling skrivet 05 juli 2010, 23:01:19 PM
Ja det är fd Swebus 4345, en klar favorit under den tid vi körde stadstrafik, och en kärra som onekligen väckte avund hos både en och annan GUB förare  8)

Ja, det är rätt synd om GUB-förarna som tvingas köra MAN, Neoplan och tidigare även Säffle, när stan istället kunde ha varit fylld med gröna MaxCis! 8)

yngrot

Nåja du fick ju ändå till en väldigt bra bild  och du vet säkert vilken så det skriver jag inte... ;D

Ang skrammelfri Säffle så kanske du ska kolla lite extra så den inte är nått annat som förklätt sig till Säffle för att j***as med dig???  ::) ;D
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Bussmicke

Citat från: Jocke Selling skrivet 05 juli 2010, 23:01:19 PMSlutligen kröntes dagen med två repor till Edsbro, och jag fick 20:15 ynnesten att kunna åka Polo mot civiliserade trakter  ;D

//Jocke

Trevliga bilder men vilka konstiga färger det var här då.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Jocke Selling

Citat från: Ersa skrivet 06 juli 2010, 00:52:56 AM
Fin bild! Antar att omlackeringarna till gult nu avstannat helt, och nu har vi ett år på oss att föreviga denna kulör innan länet blir helgult.
Kul att du fick tag i den innan Swebusloggan bytts ut. Det borde dock ske inom ett års tid.
Tack, ja någon mer omlackering lär det inte bli, och denna hade oaktat anbudsresultatet inte varit intressant att måla om iaf.

Citat från: yngrot skrivet 07 juli 2010, 12:43:17 PM
Nåja du fick ju ändå till en väldigt bra bild  och du vet säkert vilken så det skriver jag inte... ;D

Ang skrammelfri Säffle så kanske du ska kolla lite extra så den inte är nått annat som förklätt sig till Säffle för att j***as med dig???  ::) ;D

Jo tack jag vet vilken bild herrn menar, och beträffande säffle så kanske arbetskraften där var på skämthumör när denna skruvades ihop  ;D :-X

Citat från: Bussmicke skrivet 08 juli 2010, 00:34:16 AM
Trevliga bilder men vilka konstiga färger det var här då.

Ja så det kan bli, jag skyller på ljuset. Men de andra gulingarna är ju lite väl röda istället

Jocke Selling

Citat från: Ersa skrivet 06 juli 2010, 00:52:56 AM

Beträffande ommärkningen, detta var ju en aning innovativt, och nostalgiframmanande  ;).
4940 stationerades som ny tillsammans med 4939 i Bålsta, de första nya bussar det garaget fått efter EB:s försäljning. (båda bussarna flyttades över till Enköping i och med Bålstadepåns nedläggning 2005)

//Jocke