Rubriksättning - kan ni inte sätta bättre rubriker på era trådar?

Startat av ch, 02 juli 2010, 11:04:20 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

ch

(Vet inte om det är rätt underforum), men det vore tacksamt om forummedlemmarna kunde sätta vettiga rubriker. När man surfar in på forumet så kan man ha t.ex 80 olästa trådar. Merparten kan ha rubriker som inte säger ett skvatt om innehållet. Det kan vara en rubrik som "En blå buss på linjen" eller "Bilder Idag", man kan väl ge lite mer info så den som surfar in kan få en uppfattning om VAD tråden innehåller.

Jag är med på många olika forum men har aldrig varit med om maken på dåliga rubriker på annat ställe än just här. ;-)

Ersa

Att skriva rätt rubrik är ju lite av en konst. En ointressant rubrik drar ju inga större mängder av åskådare. Lite lurendrejeri t.ex "MAN-boggi på linje 433" får SL-nördarna att snabbt reagera, och så visar det sig vara en av Veolia Linköpings MAN-vagnar som rullar på Östgötatrafikens linje 433. Liksom "Carrus Star på linje 639" som inte alls visar sig vara SL 639, utan samma linjenummer i Sveg. Sånt är kul! :)

Det är ju lite som att komma på en statusrad på Facebook. Det ska vara lite humor, positivt och gärna något som drar folk att kommentera.

IngemarJ

Hej!

I vissa fall när jag som i och för sig sällan startar trådar här men ändå jag börjar en tråd vill jag ge den en "spännande" rubrik som får folk att fastna för den.

Hälsar

Ingemar