Depåplacering Veolia Gbg?

Startat av Jonas Gustafsson, 30 juni 2010, 22:16:08 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jonas Gustafsson

Veolia har ju sina bussar i Göteborg fördelade på hela 5 depåer och jag försöker komma underfund med om det finns någon fast fordonsplacering eller om bussar kan flyttas runt lite, likaså om olika depåer kör olika linjer.

Det verkar ju vara några förare på Veolia i Göteborg på forumet, kan ni kanske hjälpa mig?

Eketrägatan är ju helt klart för linje 16 och bussarna 4100-4110. Såg även 3898-3901 där häromdagen, de kan ju tänkas vara reserv för linje 16 även om de inte är stombusslackade.

I Partille finns bussarna för linje 24, 290 och 100.

Men hur är det med Frihamnen, Kville och Majorna???

//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

forthemoment

Jag vet att min chef (Frihamnen) pratade om "sina" bussar. Jag fattade det som att många bussar tillhör en depå, som frihamnen, men ibland kanske dom hamnar i kville eller var det nu kan vara när dom körs in. Lundby är ju 24 m. Några av dom vanliga ledbussarna skall användas på 16 också sen till hösten var det en chef som sa.

Jonas Gustafsson

Citat från: forthemoment skrivet 30 juni 2010, 23:38:15 PM
Jag vet att min chef (Frihamnen) pratade om "sina" bussar. Jag fattade det som att många bussar tillhör en depå, som frihamnen, men ibland kanske dom hamnar i kville eller var det nu kan vara när dom körs in. Lundby är ju 24 m. Några av dom vanliga ledbussarna skall användas på 16 också sen till hösten var det en chef som sa.

Vilka linjer och fordon kör ni från Frihamnen då?

//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

forthemoment

I början hade dom delat upp det i "paket" med olika linjer. Att Kville, Majorna och Frihamnen skulle köra vissa paket. Så man fick gå utbildning på de paketen ens depå skulle köra. Fyra dagar var det så tror jag det var 25 linjer totalt.  Men sen blev det något "fel" i planeringen. Så dom ändrade sig. Nu skall man kunna köra alla linjer, och det är en salig blandning i ens tjänster.

I Frihamnen har vi mest Solaris boggie. Jag tror vi har en eller två korta Solaris. Och ett par ledbussar som vi har på 58:an. Vi har också några Volvo boggie som Veolia tog över från Spårvägen. Majorna har la mest Volvo sa någon.

Man blir så glad när man får köra 58an då man oftast får köra Volvo. Annars blir det mest Solaris som jag kör. :( Volvo känns som rena limousinen när man jämför :P!