Malmö bilder 29 juni del1.

Startat av Möllers, 29 juni 2010, 21:54:04 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Möllers

Var i malmö efter jobbet fick stå ifrån Landskrona till Malmö i öresundståget var rätt jobbigt.
Sen jag hade fotat lite tog jag bussen på linje 31 åkte till rosengård var lite nyfiken har aldrig varit där tänke kan väl inte vara så farligt vara där sen gick jag lite vilse till slut hamnde jag inne på gården i rosengård fanns massor invandrare där man trodde man var i ett annat land man gick där.
Satt en där sa han tänkt på vad du fotar hade kameran rund halsen var så skräckslagen ner han sa de ville bara bort där ifrån fort som möligt.
Kommer aldrig med sätta min fot där var så glad jag överlevde  ;D

Uploaded with ImageShack.us

Möllers

Sista bilderna ifrån Stadsbussarna.
Sen jag kom till centralen var det många tåg var inställd i malmö bara för det fick jag ta ett pendel tåg till Lund sen fick man åka hem med öresundståget ifrån Lund då.

Cyklisten

Man ska inte tro att folk som är invandrare och frågar saker vill göra dig illa ;)

Möllers

Dom sog inte glada ut alls kolade så surt på en litar inte på sånt folk.
Har hänt så mycket skit där dom skjuter folk rena vilda västern.

New_options

Mycket av sånt här beror på misstänkssamhet och okunskap. Många i Rosengård blir misstänksamma om det kommer en svensk iklädd stor kamera eftersom det tack vare grundmurat dåligt rykte så sällan kommer svenskar dit annat än när det hänt något.

Du åkte dit med dina fördomar och gav säkert sken av ett skyggt djur. Sådan misstänksamhet bygger aldrig några broar

Möllers

Har läst mycket om rosengård kollad på Youtupe visste detta skulle vara dåligt ide åka ditt men jag var bara lite nyfiken.
Ner man kom in i gården där fick man en kusligt känsla ner man gick där var invandrare överallt jag var den enda svensken som gick där klart man blir rätt.
Jo jag blev skit skraj är så dum hade kamerian i handen skulle aldrig ha haft den men nu hade jag det.
Är så glad allt gick bra fick sån lättnad ner gick där ifrån kommer aldrig göra om det aldrig i livet.

Broder Trucker

Du kanske ska lära dig vad ordet "källkritik" betyder... Youtube är knappast rätt ställe för att få en objektiv bild av Rosengård.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Mattias Möller. skrivet 02 juli 2010, 00:49:29 AM
Visst kan fotograf vara i fara där kolla bara här.

http://kvp.expressen.se/nyheter/1.1544557/fotograf-slogs-ner-i-rosengard

Kan hända överallt. Själv blev jag lindrigt misshandlad i Stadsparken i Borås sedan ett fyllo trodde att jag fotograferat honom i stället för blommorna. Nu råkade han i alla fall komma med på bilden i ena hörnet och med kraftig förstoring var det inga problem för polisen att identifiera honom och gripa honom. Det blev rättegång och han fick 30 dagsböter och bad så mycket om ursäkt. Han sade att han inte kom ihåg något men också att min version säkert var riktigt.

Borås Tidning gjorde en kul grej om detta efter rättegång med rubriken "Fotograf hade bevis på kort" och att han råkade få med en utslagen man när han skulle fotografera utslagna blommor.

blubb

Citat från: Mattias Möller. skrivet 02 juli 2010, 00:07:26 AM
Har läst mycket om rosengård kollad på Youtupe visste detta skulle vara dåligt ide åka ditt men jag var bara lite nyfiken.
Ner man kom in i gården där fick man en kusligt känsla ner man gick där var invandrare överallt jag var den enda svensken som gick där klart man blir rätt.
Jo jag blev skit skraj är så dum hade kamerian i handen skulle aldrig ha haft den men nu hade jag det.
Är så glad allt gick bra fick sån lättnad ner gick där ifrån kommer aldrig göra om det aldrig i livet.

Rosengård eller Malmö är knappast farligare än att gå runt i centrala Landskrona, försök parkera vid Hemköp så får vi se vad som händer.