Några bilder från två arbetsdagar på Värmdö

Startat av Börje, 29 juni 2010, 21:52:08 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Börje

Jag hade nöjet att köra två trevliga tjänster på Mölnviksgaraget respektive Älvsbygaraget söndag och måndag. Så pass trevliga att jag måste bidra med några bilder:

1865 hela dagen. Skoj att köra riktig buss så länge de finns kvar! Började med ett varv till Aspvik.

Efter en sväng till Norra Lagnö bar det av på semesterlinjen till Malma kvarn.

Framåt sena kvällen var det några Ingaröturer. Först Eknäs...

...sedan Björkvik där fullmånen lyste stor och rund vid 23-tiden.

Nästa dag hämtade jag ut en vagn i Älvsby. Fick köra en 00XX-boggie för första gången. Intressant upplevelse för en som inte är van vid I-shift...

Även denna dag började med en tur till Aspvik. I-shiften gjorde inte bussen rättvisa på den krokiga och backiga vägen. Å andra sidan var jag väl ovan fortfarande.

Ett varv till Stenslätten. Här vänder jag i Vreta gård. Beklagar den fula skuggan i fronten, ont om tid var det...

...men tydligen tillräckligt med tid för att hinna arrangera en bild vid Värmdö kyrka istället.

463 är alltid najs! Inga resenärer och fina miljöer.

Underbart med backkamera!

Inga bilar framför eller bakom! Äntligen fick jag chansen att ta en bild på bron!  :)

bisquit

Hur många bussar står det i Älvsby? Är det bara en uppställningsplats?

Tommy E

Välkommen att besöka mina hemsidor! :)

Hemsida med bussbilder och fjällbilder: https://tommy.enefalk.se

Mälarötrafikens historia: https://malarobuss.se

Carl Eric

Tack för riktigt fina bilder Börje!!

Enbart roliga linjer och två fina bussar, jag börjar gilla 00xx-bussarna mer och mer! :)

MVH Calken
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

1896

Citat från: Lars Ödlund skrivet 29 juni 2010, 23:08:02 PM
Wasatrafikskylten sitter fortfarande kvar ;D

När jag spikade upp vår Wasa skylt på barackerna i Borlänge, tog dom av oss trafiken....  :'(