Huvudmeny

Swebus 3814.. (2 Bilder)

Startat av Bussmicke, 08 september 2007, 18:38:58 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Nicklas Vasa

3814 fronten är snyggare än 3573 fronten....

Hur många VL-lackade bussar har Swebus ?

Niklas Bygdestam

Citat från: Nicklas Vasa skrivet 08 september 2007, 18:59:38 PM
3814 fronten är snyggare än 3573 fronten....

Hur många VL-lackade bussar har Swebus ?

Det är en smaksak! Jag tycker faktiskt precis tvärtom. Utan skyltskåp ser den här generationen Säffle bara konstiga ut medan med skyltskåp har de den charm som i alla fall jag gillar hos Säffle av den här generationen

3814 är föresten numera UL-gul
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Jan

Om jag inte har helt fel, så var det Swebus Göteborg som valde Säffle med större frontruta. Nu är dessa bussar utsända över hela landet. Swebus Göteborg finns inte längre vilket är trist. Frågan är om det kommer någon upphandling som är så pass stor att det kan blir lönsamt för Swebus att räkna på det i Götet. Då menar jag i fd GLAB och Bohusdelarna
I branschen i 40 år

Mikael T Nilsson

Citat från: Jan skrivet 09 september 2007, 10:11:42 AM
Om jag inte har helt fel, så var det Swebus Göteborg som valde Säffle med större frontruta. Nu är dessa bussar utsända över hela landet. Swebus Göteborg finns inte längre vilket är trist. Frågan är om det kommer någon upphandling som är så pass stor att det kan blir lönsamt för Swebus att räkna på det i Götet. Då menar jag i fd GLAB och Bohusdelarna

Hej,

Här är en bild på 3814 när den gick i trafik i Göteborg.

Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

virtual1

Citat från: Jeppe Sörensson skrivet 08 september 2007, 19:30:08 PM
Jo, 3573 (dock inte VL-märkt)

/Jeppe

Sen har vi ju f.d. 3440 som rullar omkring i Stockholm med... dock inte i Swebus ägo längre, men med VL-lacken och 3440-numreringen kvar...

Jeppe Hagelbäck

Citat från: virtual1 skrivet 09 september 2007, 19:13:13 PM
Sen har vi ju f.d. 3440 som rullar omkring i Stockholm med... dock inte i Swebus ägo längre, men med VL-lacken och 3440-numreringen kvar...
Sista tjänstgöring för 3440 hos Swebus var som skolbuss i Trelleborg.
http://www.jsbild.se/albums/index.php?album=Bussar%2FBussbilder+Sverige%2FSwebus%2FSwebus+3000-3499%2F&pic=Swebus_3440_Trelleborg_Ovre_20041018D.jpg

Bussmicke

//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmicke

//Bussmicke.