Huvudmeny

Arlandalinjen...

Startat av Carl Eric, 28 juni 2010, 22:00:33 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Carl Eric

...går Arlanda - Karlstad - Arlanda, och idag så kördes den med Interbus 503...

Nu så testar jag även en ny bildstorlek. Vilken storlek anser ni är idealisk?

Tack på förhand!

MVH Calken
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

RoggaBoy

Mycket bra bildstorlek!

Carl Eric

28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Christer K

Körs inte den linjen av ett företag från Karlstad?

/ Christer K
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.

mickemus6

Bilden ser lite konstig ut, som att proportionerna inte stämmer! Eller har jag fel?

virtual1

Citat från: Håkan skrivet 28 juni 2010, 22:27:50 PM
Bilden ser lite konstig ut, som att proportionerna inte stämmer! Eller har jag fel?

Ser helknasigt ut, att det är telezoom märks, men det borde fortfarande inte "dra ut på höjden" som det ser ut nu...

Klaverdörr

Ersa

Citat från: calken skrivet 28 juni 2010, 22:00:33 PM
Nu så testar jag även en ny bildstorlek, efter önskemål av Ersa. Men vilken storlek anser ni är idealisk?

Önskemålet var väl mest ett påpekande att 400 i bredd var lite väl litet.
Att öka till 1024 i bredd från 400 var ett rejält kliv.
1024*768 är lite väl stort för en del, men passar andra bättre. Personligen trivs jag bäst med 800x600.

Ulf Rådeström

Citat från: Ersa skrivet 28 juni 2010, 22:56:15 PM
Önskemålet var väl mest ett påpekande att 400 i bredd var lite väl litet.
Att öka till 1024 i bredd från 400 var ett rejält kliv.
1024*768 är lite väl stort för en del, men passar andra bättre. Personligen trivs jag bäst med 800x600.

Eller till o med 900x600 så blir bilden inte så fyrkantig

yngrot

Ja denna bildstorlek passar då inte varken mig eller datan.. bilden är för stor helt enkelt
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Carl Eric

Citat från: Lars Ödlund skrivet 29 juni 2010, 15:42:58 PM
Orginalbilden är 1138x761 och tvingad till 1024x768 i webbläsaren, då skalas den inte med bibehållna propotioner.
Kopiera bildadressen och klistra in i adressfältet, ta sedan bort allt efter jpg så ser ni....
http://iloapp.dubbeleric.se/data/_gallery//public/2/1277754179_resized.jpg

om jag tar bort allt efter .jpg, blir det orginalstorlek då?

Mathias Rickman

Citat från: Christer K skrivet 28 juni 2010, 22:09:22 PM
Körs inte den linjen av ett företag från Karlstad?

/ Christer K

Hej Christer
Nej det har tyvär gått om kull

Mathias

Bussmicke

Har Solstabussarna konkat??
Är inte länge sedan jag såg en Solstabus.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ersa

Citat från: Bussmicke skrivet 29 juni 2010, 20:35:27 PM
Har Solstabussarna konkat??
Är inte länge sedan jag såg en Solstabus.

Hemsidan finns kvar, och enligt CBR är XDP284 är påställd och tillhör Solstabussarna AB.
http://www.solstabuss.se/

Mathias Rickman

Mike & Ersa

Formelt ja solstabusarna har konkat men det är ett ekonomiskt företag som äger solstabussarna.