Blev det inte Säffleled upp, så fick det bli en ner istället! ;)

Startat av Andreas, 27 juni 2010, 20:36:29 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Andreas

Jo, Täby hade släppt ut 4286 på linje 676 idag och bussen blev i stort sett helt full. Första och sista gången att få resa med denna på 676:an kanske... ::) Denna var välförsedd med AC i bussen, samt extra takfläktar längst bak där jag satt, samt att den brummade på fint på motorvägen.
Betyg efter resan: 10+ av 10. ;D

Här kommer tre bilder:

homer

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

BadTab

Optimal

Nepp. Ingen AC på denna kärra. Bara friskluft fläktar.

Ted Selander

Kanske den "forcerade ventilationen" var igång, dvs. det kom hyfsat sval luft i munstyckena? Takluckorna hjälpte säkert till.

/Ted

Optimal

Citat från: Ted S skrivet 27 juni 2010, 22:16:02 PM
Kanske den "forcerade ventilationen" var igång, dvs. det kom hyfsat sval luft i munstyckena? Takluckorna hjälpte säkert till.

/Ted

JO. Dessa fläktar blåser på väldigt bra, jämfört med B12MAs ( Har glömt vad modellen heter), som knappt blåser någon ting.

Robban

Mötte den när jag var på väg ner från Norrtälje idag men då gick den i vagntransport, kört den när den var i Handen förut, still going strong för dessa bussar som jag verkligen gilalr att köra.

/Robban
Trafikledare/Trafikledarutbildare/Examinator på MTR Tunnelbanan samt bussförare på Keolis.

Andreas

Hehe! Var först själv osäker på om denna buss verkligen hade ett AC-system installerat, men som ni säger, så var det då isf fläktarna + luftinströmningen från de öppna takluckorna + luft ifrån fläktarna nere längs kanterna. Var riktigt imponerad av hur mycket det blåste, man kände sig dels som en kung i bussen + svalkande luft som hela tiden blåste emot en. Riktigt skönt och en härlig resa.