Midsommardag i Nysättra - i både vått och torrt

Startat av Andreas, 27 juni 2010, 20:09:18 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Andreas

Miljöbilder:

Bilder och vägriktningar:
1. I riktning mot Byle, Vätö, Rosättra, Björhövda och Harö.
2. I riktning mot Stora och lilla Anderssvedja, Roslagsbro, Söderby-Karl och en alternativ väg mot Harö.
3. I riktning mot Nysättra by och Norrtälje.

SL-bussar hör inte precis inte till det vanligaste här ute, speciellt inte på en söndag då det förekommer 3 bussar på linje 638 (Vätölinjen) och endast 1 buss på linje 652 (Harölinjen, via Rosättra, Anderssvedja, Björhövda osv.) Lyckas man dock tima dem, så kan det se ut så här:

Andra bussen på linje 638, i riktning mot Vätö.

Regnet föll några timmar senare och då kom dagens 652:a på väg tillbaka mot Norrtälje, där den här passerar igenom samhället och har just lämnat hållplats Ovansundet:

(OBS! För er som inte känner till tabell osv., så rullar 652:ans turer som max 4 ggr per dag (vardagar) och kör i olika riktningar, dvs. Norrtälje - Nysättra - Harö - Norrtälje resp. Norrtälje - Harö - Nysättra - Norrtälje. Se tabellen om ni skulle bli fundersamma.)

Regnmolnen drog bort och solen kom tillbaka tillsammans med sista 638:an för dagen.

Bussmicke

Detta var mycket trevligt.
Firade du midsommar där ute?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Andreas

Citat från: Bussmicke skrivet 27 juni 2010, 20:11:42 PM
Detta var mycket trevligt.
Firade du midsommar där ute?
Tack så mycket! :) Jo, det stämmer utmärkt bra. Vi har en stuga i trakten som vi (min familj, men även övrig släkt) använder som fritidshus. Förvisso är jag mycket av en stadsmänniska, men ibland är det en lättnad för själen att kunna vila ut sig däruppe på landet. Om det är mycket liv i innerstaden, så råder verkligen lugnet däruppe.