Huvudmeny

Busslink 4618+7022

Startat av Carl Eric, 27 juni 2010, 16:13:02 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Carl Eric

Båda på E4:an idag!

MVH Calken
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Ted Selander

Har förtydligat rubriken. :o

/Ted

Andreas

Hehe. Jag började just undra vem som hade släppt ut en blåbiogasled hela denna långa resa.  ;D

Nico

Citat från: Andy91 skrivet 28 juni 2010, 01:31:51 AM
Hehe. Jag började just undra vem som hade släppt ut en blåbiogasled hela denna långa resa.  ;D

Mja, denna Arriva-vagn vill jag ha det till att den är dieseldriven.  :D

Biogas lär vi ännu så länge inte se utanför City även om holmen i öst väl ska få några förr eller senare. Däremot finns det blå etanoldrivna motsvarigheter hos Täby.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Andreas

Citat från: Nico skrivet 28 juni 2010, 01:38:24 AM
Mja, denna Arriva-vagn vill jag ha det till att den är dieseldriven.  :D

Biogas lär vi ännu så länge inte se utanför City även om holmen i öst väl ska få några förr eller senare. Däremot finns det blå etanoldrivna motsvarigheter hos Täby.

Hehe, jo, jag håller med om att Arriva 7022 bör vara dieseldriven, såvida inte biogastanken är inbyggd någonstans i bussen där den inte syns och så... kanske... :P

Jag syftade till Busslink 7022, som gick att syftas till i Calkens originalrubrik och den är ju trots allt en biogasled. Dieselled hade gärna fungerat fint för mig i innerstan, men miljökrav är miljökrav...  ::)  :P

Nico

Aha, då är jag med!

Jo, hade Busslinks 7022 kommit ut mot Mälarörna så hade man nog ryckt lite... fastän en vända hade den nog klarat av.  ;)
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman