Några blandade bilder från E4:an idag...

Startat av Carl Eric, 27 juni 2010, 16:11:19 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Carl Eric

Hej!

Idag så fortsatt jag att testa mitt nya objektiv, och idag så blev det bilder från E4:an, på sträckan Stockholm - Arlanda, både Norrut och Söderut.

Vänligen observera att om någon bild är lite oskarp eller om det är en ljus fläck i bilden så beror det på att jag som sagt har fotat genom framrutan på vår bil...

Observera att jag inte kör, och inte på något sätt stör chauffören! :)

Vi börjar med en flygbuss, nämligen 917.

Ellénius Buss.

GM-buss (eller egentligen så är det en privatperson som äger den...)

Och så påvägen hem så möter vi vår första Swebus, nämligen 6779.

En ostripad PTS-buss, jag tycker att det ser ut som en "Flygbussarna Chater" skylt i rutan...

Och så en en buss från Björcks buss, tyvärr så kom det en stolpe mitt i  ::) :P

Y-bus eller Y-buss? Det är Westin Buss som kör i vilket fall som helst! :)

En norskbuss, från ett bolag som heter "Håvard Selnes".

En Delfinbuss, jag tycker att den är riktg
igt snygg!

Ytterligare en Flygbuss, FAC 1004

Och så avslutar vi med en buss från Västanhede trafik!

Hoppas att någon bild uppskattades av någon! :)

MVH Calken
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Carl Eric

28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

RoggaBoy

Dom kanske kört för fort så ett S försvann.  ;)

Carl Eric

Andreas

Trevligt! Jag har några notiser bara, om det e alright...  ::) :P

1. Det finns tyvärr ingen FAC buss med inv. nr. 917 eller 1004 och jag tyckte först att det lät lite konstigt och att det kanske isf rörde sig om ett lån från en annan del av landet, men numren du nog söker är 907 och 4004.

2. Angående sista bilden, du fick ingen annan bild på bilen som passerade förbi i hörnet? :P Som jag ser här och nu, så verkar det vara en Ford Mustang GT från början av 2000-talet och den e så sjukt snygg i mina ögon!  ;D Vet inte riktigt varför jag just har fallit för den och inte en Lincoln, Dodge, Cadillac eller liknande, men det har bara blivit så. :P Bussen på samma bild kan du se mycket nere vid Frihamnen.

Carl Eric

Citat från: Andy91 skrivet 27 juni 2010, 18:30:52 PM
Trevligt! Jag har några notiser bara, om det e alright...  ::) :P

1. Det finns tyvärr ingen FAC buss med inv. nr. 917 eller 1004 och jag tyckte först att det lät lite konstigt och att det kanske isf rörde sig om ett lån från en annan del av landet, men numren du nog söker är 907 och 4004.

2. Angående sista bilden, du fick ingen annan bild på bilen som passerade förbi i hörnet? :P Som jag ser här och nu, så verkar det vara en Ford Mustang GT från början av 2000-talet och den e så sjukt snygg i mina ögon!  ;D Vet inte riktigt varför jag just har fallit för den och inte en Lincoln, Dodge, Cadillac eller liknande, men det har bara blivit så. :P Bussen på samma bild kan du se mycket nere vid Frihamnen.

1. Hum, tjaaa, jo, faktiskt! Visst är det så! Men jag kan ju säga att det inte var första gången som jag blandade ihop siffrorna, framför allt Flygbussar är krångliga ;)

2. Tjaa, inte dirket, men jag kan mejla över en bild där hela syns!

the0fiskis

Citat från: Andy91 skrivet 27 juni 2010, 18:30:52 PM
...Bussen på samma bild kan du se mycket nere vid Frihamnen.
så underligt att det hänger där mycket  ;D

Andreas

Citat från: the0fiskis skrivet 27 juni 2010, 20:56:56 PM
så underligt att det hänger där mycket  ;D

Jaja...  ;D Jag såg Tallink och Silja Line - dekalerna...  ::) :P