Huvudmeny

Norska bussar - Frågor

Startat av Bussmicke, 26 juni 2010, 10:26:29 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

Oj Tackar.

Vid Åsane terminal hittade jag en liten Buss AE 23685, vet du något där?

Tide UA 25594, vad heter den?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bergenga

Citat från: Marc skrivet 26 juni 2010, 20:27:22 PM
Veolia i Finnmark har en YE82972 som ser väldigt svensk ut, någon som kan dess historia?

Denne er registrert i Bodø i juni 2007. Den var demobuss hos Volvo Norge før den kom til Veolia.
Men bussen har chassinr. YV3R9L2257A117186 og karosserinr. 6390, så det er helt klart at den ikke var helt ny da den ble registrert i Norge. Eventuelt har den gått på prøveskilter og ikke blitt registrert før etter at Volvo Norge solgte den. Hvordan ser bussen ut?

Citat från: Bussmicke skrivet 26 juni 2010, 22:38:16 PM
Vid Åsane terminal hittade jag en liten Buss AE 23685, vet du något där?

Bergen Minibuss Service.

Citat från: Bussmicke skrivet 26 juni 2010, 22:38:16 PM
Tide UA 25594, vad heter den?

#1522, om ikke den er en av de som har byttet nummer i forbindelse med flytting eller noe sånt i det siste.
Mvh.
Øyvind Berg

Marc

Tack Øyvind!
Vid en snabb sökning kan jag inte finna att denna buss varit i Sverige tidigare, men samtidigt har jag inte mött den uppe i norr förut. Här kommer en nattbild från klippan.

Bergenga

Citat från: Marc skrivet 27 juni 2010, 07:33:48 AM
Tack Øyvind!
Vid en snabb sökning kan jag inte finna att denna buss varit i Sverige tidigare, men samtidigt har jag inte mött den uppe i norr förut. Här kommer en nattbild från klippan.

Bra nattbilde! ;)

Jeg kan ikke se hva som ser spesielt svensk ut med denne. Med tanke på Veolia-lakken med den store dråpen bak så tenker jeg mer på Finland, hvor det er vanlig, men det finnes også i Norge. Ellers har jo bussen bare to ekstralys på taket, noe som er vanlig i Norge, mens i Sverige virker det å være mer vanlig med fire.
Men uansett skal jeg se om jeg kan finne ut mere om den etter hvert.
Mvh.
Øyvind Berg

Bussmicke

Tack Øyvind.

Tides Star II, SU 77811, vad heter den?
Fick den på bild två gånger.

En Vest i HSD-färger ST 75967, vad heter den
//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bergenga

Bare hyggelig. :)

Citat från: Bussmicke skrivet 27 juni 2010, 20:08:35 PM
Tides Star II, SU 77811, vad heter den?

Denne tilhører Transport Kjøling Bergen, som også kjører for Tide. De som kjøres av andre har ikke internnummer.

Citat från: Bussmicke skrivet 27 juni 2010, 20:08:35 PM
En Vest i HSD-färger ST 75967, vad heter den

#1487.
Mvh.
Øyvind Berg

Bussmicke

1000 takk, du har ännu en gång varit till ovärdelig hjälp.

Tide SR 64293, en Carrus Fifty, vad heter den?
//Bussmicke.

Bergenga

Beklager sent svar, men jeg har vært uten tilgang til listene i en hel uke.

Citat från: Bussmicke skrivet 28 juni 2010, 09:26:34 AM
Tide SR 64293, en Carrus Fifty, vad heter den?

Bussen er #32767, fd. #2767. fd. #767. Her har man lagt på et et siffer foran i forbindelse med hver sammenslåing av selskaper, for å unngå å måtte endre selve nummeret.

Jeg regner ellers med at du vet at alle Carrus Fifty levert på Scania i Norge heter "Scania Universal". Men at det er en Fifty er jo også korrekt.
Mvh.
Øyvind Berg

Bussmicke

5-siffriga nummer kan väl ändå inte vara möjligt. Såg ingen som hade fler än 4 siffror.
//Bussmicke.

Bergenga

Citat från: Bussmicke skrivet 05 juli 2010, 23:18:48 PM
5-siffriga nummer kan väl ändå inte vara möjligt. Såg ingen som hade fler än 4 siffror.

Det finnes et lite antall busser i denne 32xxx-serien som har 5 siffer, mens ingen andre har det. Sannsynligvis har ingen av dem alle 5 sifrene rent fysisk, men i systemet har de det. Men det blir jo ikke helt feil om du bare skriver #767, for det er sannsynligvis det som står på den.
Mvh.
Øyvind Berg

Bergenga

Citat från: Øyvind Berg skrivet 26 juni 2010, 23:50:02 PM
Citat från: Marc skrivet 26 juni 2010, 20:27:22 PM
Veolia i Finnmark har en YE82972 som ser väldigt svensk ut, någon som kan dess historia?

Denne er registrert i Bodø i juni 2007. Den var demobuss hos Volvo Norge før den kom til Veolia.
Men bussen har chassinr. YV3R9L2257A117186 og karosserinr. 6390, så det er helt klart at den ikke var helt ny da den ble registrert i Norge. Eventuelt har den gått på prøveskilter og ikke blitt registrert før etter at Volvo Norge solgte den.

Nå har jeg fått sjekket opp, og den ble registrert på DnB Nor Finans og utleid til Veolia Transport Nord i juni 2007, så den har ikke vært registrert på Volvo da den var demobuss. Det er noen ganger at man gjør det på den måten, for da kan kunden bestemme hvor bussen skal registreres, siden det ikke er noe man uten videre kan endre på. (Selv om i den senere tid har det bare vært å melde skiltene stjålet, og få nye skilt fra det stedet du selv ønsker.)
Mvh.
Øyvind Berg