Swebus 7101, Scania OmniFreight

Startat av larsbudtz.dk, 25 juni 2010, 18:34:42 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Carl Eric

28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Ersa

Haha, kul! Rejält bagage- och lastutrymme... men var är motorn? ;)

the0fiskis

bussen är najs
men lakeringen den är inte bra för mycket vitt bak  man kunde tex gjort ett stort svanenmärke bak på bussen

gör om gör rätt  ;)

Cyklisten

Underbart! Det är bara "gångjärnen" som ser lite konstigt ut, bra jobbat annars!

Niclas Rosenius

Den blev ju riktig bra.

Du skulle ha ändrat på regnr också  ;)

//Niclas

larsbudtz.dk

Citat från: the0fiskis skrivet 25 juni 2010, 18:43:47 PM
bussen är najs
men lakeringen den är inte bra för mycket vitt bak  man kunde tex gjort ett stort svanenmärke bak på bussen

gör om gör rätt  ;)

Farven på bagsmækken er elendig, incl. Swebus logoet, men jeg orkede ikke at lave det om, efter jeg endelig havde fundet en bagsmæk der passede nogenlunde i dimensionerne...  ;)

Tag den for idéen, den er noget grov i kanterne...  ;)

Christer K

Den har endast framdörr så det blir trångt vid av och pålastning.

/ Christer K
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.

larsbudtz.dk

Citat från: Christer K skrivet 25 juni 2010, 19:07:47 PM

/ Christer K

Det har jeg også tænkt på  ;) Aircondition-anlægget sidder også for langt tilbage, og så mangler der trin til sidedøren til godsrummet!  ;)

Jeg vil arbejder på en version 2.0, men jeg skal først finde en bedre bagsmæk at sætte på. Det er meget vanskeligt at finde nogle bagsmæk-komponenter, der passer i vinkel og lys.  ;)

Ersa

Men ingen har svarat på min fundering om vart motorn sitter! :)

larsbudtz.dk

Citat från: Ersa skrivet 25 juni 2010, 19:14:14 PM

Det er også rigtigt! Man kunne jo lave en rist der skulle indikere midtmotor, men under alle omstændigheder, er det vist urealistisk med gods nu om dage..?!  ;)

Ersa

Citat från: LarsBudtz.dk skrivet 25 juni 2010, 19:15:48 PM
Det er også rigtigt! Man kunne jo lave en rist der skulle indikere midtmotor, men under alle omstændigheder, er det vist urealistisk med gods nu om dage..?!  ;)

Gärna mittmotor vid den bakersta av de tre lastluckorna. Vore kul att se på en Scania.
Eller varför inte frontmotor? Det du, Strömblad! 8)

Fikman

Citat från: Ersa skrivet 25 juni 2010, 19:14:14 PM
Sitter väll underbagagegolvet precis som på helmarkarna  ::)

bussgrabben

Väldigt snyggt jobbat! Lite puts på detaljerna så kan man ju sälja in denna till Scania!

Jan

Citat från: Christer K skrivet 25 juni 2010, 19:07:47 PM

/ Christer K

Det är väl en vanesak, Greyhound i US kör med 1 dörr.
I branschen i 40 år