Busslink 7121 Då, nyss & nu...(Bilder)

Startat av Patrik, 25 juni 2010, 14:21:07 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

buskörare

Citat från: Patrik skrivet 26 juni 2010, 02:23:22 AM
Okej tack, den kanske går igång om man trycker på knappen "Biljettmaskin", annars funkar den inte.

När vi hade dom gick dom igång automatiskt med huvudströmmen. Tror skärmen sitter med kardborre, om du lyfter ur den så kan du se om den är inkopplad kanske? Om du är nyfiken  ;)

Bussmicke

En bild från tiden i Jönköping, värt att notera är att man hade en Riktig bussterminal på den tiden..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Robban

Måste säga att den ser riktigt fräsh ut efter ommålning och uppgraderad inredning till 2.0  ;D
Tjusig hylla det håller jag med om men orkar den lilla svarta "pinnen" hålla allt bagage om man krockar eller för den delen accelererar kraftigt? känns som man ska få allt i knät?

/Robban
Trafikledare/Trafikledarutbildare/Examinator på MTR Tunnelbanan samt bussförare på Keolis.

bisquit

Vad beträffar skärmen på bild. Så är det ingen biljettmaskin. Snarare en skärm för I-tid systemet med GPS som man har i Örebro. Där trafikledningen kan se exact var en buss befinner sig och föraren kan se hur han ligger till i tid! 8)

Danne B.

Sedärja... Grattis! Inte illa alls! :)

Fast eftersom det är en Scania är jag bara avundsjuk på det där med att du får in alla radiokanaler... ;)

//Danne

buskörare

Citat från: bisquit skrivet 28 juni 2010, 01:18:47 AM
Vad beträffar skärmen på bild. Så är det ingen biljettmaskin. Snarare en skärm för I-tid systemet med GPS som man har i Örebro. Där trafikledningen kan se exact var en buss befinner sig och föraren kan se hur han ligger till i tid! 8)

Ifall dom inte förstod det jag skrev eller?  ;)

bisquit

Citat från: buskörare skrivet 28 juni 2010, 16:16:15 PM
Ifall dom inte förstod det jag skrev eller?  ;)
Oops missa det. läste lite slarvigt. Men kan nog tala för de flesta närkingar och säga att det inte är många som saknar de där bussarna..

Ersa

Citat från: bisquit skrivet 28 juni 2010, 22:51:53 PM
Oops missa det. läste lite slarvigt. Men kan nog tala för de flesta närkingar och säga att det inte är många som saknar de där bussarna..

OmniCityns fan club är inte direkt stor... ;)

Mattias

Citat från: bisquit skrivet 28 juni 2010, 22:51:53 PM

Nej det skriver även undertecknad gärna på!
Kul dock att någon förbarmat sig och kostat på detta skramliga stötiga åbäke en ny chans och uppgift, med en cool kulör dessutom.

//M
http://youtu.be/bPaGkHZBeEw
---------------------
Klicka gärna vidare till min Facebookgrupp: Scania CR Bussar.
https://www.facebook.com/groups/350135515662755/?ref=group_header

bisquit

Ja det enda bra med denna buss är att den är svenskutvecklad och att den har snygg färg. Jag går hellre än att behöva åka ett sådant lik. Tycker synd om dig Patrik. Som måste stå ut med denna.
:-[

yngrot

Citat från: Ersa skrivet 28 juni 2010, 22:53:42 PM
OmniCityns fan club är inte direkt stor... ;)

Men MaxCis fanclub är större  ;D
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Ersa

bisquit

Ja när skall de återuppta tillverkningen av riktiga bussar igen? Maxci är en riktig stridsvagn. Saknar de oerhört mycket.. :-[

yngrot

Citat från: Ersa skrivet 29 juni 2010, 16:04:43 PM
Skål! 8)

Vi får ta en skål till på den så det blir jämvikt på det hela... ;D
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Matte

Citat från: Patrik skrivet 25 juni 2010, 17:30:08 PM
Ni som använt denna funktion förut, om man höjer fjädringen till max, stannar den alltid där då eller justerar den sig automatiskt sen?
Kan ju inte vara optimalt att köra på högsta hela tiden.
Sen, vad innebär det när ikonen med den gula bussen dyker upp på instrumentpanelen? Justerar den sig? Ska man själv ändra något?

Ja den ska reglera tillbaks till normal nivå automatiskt... Det är iallafall vad alla andra liknande vagnar gjort som jag kört och använt den funktionen. Och man kan bara höja/sänka hela fjädringen om man kör under en viss hastighet. Har man höjt/sänkt och sedan ökar hastigheten så återgår den till normal automatiskt eller efter en viss tid så återgår den automatiskt. Lite knäppt om man kört in i en låg passage och sen höjer bussen sig själv efter en viss tid.

Ja den ikonen med gula bussen har jag funderat på vad den betyder. På vissa bussar lyser den konstant och vissa lser den inte alls.