En tur längs västkusten...

Startat av Carl Eric, 24 juni 2010, 20:59:15 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Carl Eric

Hej!

I förra veckan så var jag nere på västkusten för en konfirmationssegling. Givtevis så hade jag med mig kameran och så fort som jag kunde så kilade jag iväg och fotograferade bussar...

Här kommer det bästa från veckan...! :)

Vi börjar i Marstrand. På bilden ser vi Orusttrafiken 70365 som ankommer nere i hamnen på Konön.

Jag tackar chauffören på denna bussen för en trevlig pratsund, men jag beklagar igen att du inte hamnade i tidningen!

Vi fortsätter norrut, och landar i Lysekil. Strömstad-Tanum Buss AB 1109 på linje 841 mot Göteborg.

Denna var det enbart tur att jag fick på bild. Vi befinner oss i Smögen och detta är någon slags lokalbuss. Jag var påväg mot "busshållplatsen" som jag såg på kartan, men jag hittade den inte, så jag gav upp. Då körde den här förbi bakom...

Och så avslutar vi med två turistbussar i Smögen, JW-bussresor och Cerdeholms buss!

Hoppas att någon bild uppskattades av någon! :)

Glad midsommar - Calken
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Jonas Gustafsson

Citat från: calken skrivet 24 juni 2010, 20:59:15 PM

Denna var det enbart tur att jag fick på bild. Vi befinner oss i Smögen och detta är någon slags lokalbuss. Jag var påväg mot "busshållplatsen" som jag såg på kartan, men jag hittade den inte, så jag gav upp. Då körde den här förbi bakom...

Strömstad-Tanum Buss AB RTG172.

//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Johan B

Härligt med bohuslänbilder. Personliga favoriter!