Volvos hybridbuss i Götet...

Startat av virtual1, 24 juni 2010, 10:47:30 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

virtual1

....kom av en slump farande förbi =)




the0fiskis

vad står det på lappen det ända jag ser är att "ej i trafik"

virtual1

Citat från: the0fiskis skrivet 24 juni 2010, 11:19:31 AM
vad står det på lappen det ända jag ser är att "ej i trafik"

Du får skaffa glasögon eller lära dig läsa skrivstil ;-)

"Vi mäter bränsleförbrukning och avgasnivåer på Volvos hybridbussar" står det!

the0fiskis


Bussmicke

Citat från: virtual1 skrivet 24 juni 2010, 11:21:37 AM
Du får skaffa glasögon eller lära dig läsa skrivstil ;-)

Du kan lära dig fixa till skärpan.. ;)

Bråttom ner till Götet? ;)
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Shortvalley

Tjena! Detta blir mitt första inlägg på detta forumet så jag passar på att presentera mig lite kort. Jag heter Niclas, är 17 år gammal och älskar bussar, bilar, lastbilar, alla olika sorters maskiner, dumprar osv. Jag bor i Göteborg. Tar kort på bussar ibland med min värdelösa mobilkamera då jag inte har någon bättre så det är inget jag kommer publicera här.

Tillbaka till ämnet då.

Är det någon som vet om det finns planer på att köpa in fler Volvo hybrid bussar till GBG? Finns det inga längre boggiebussar eller ledbussar som är hybrid? Jag filmade när jag åkte med Göteborgs första hybridbuss för ett tag sedan så jag passar på att länka till den här ifall någon är intresserad.

http://www.youtube.com/watch?v=BoJNplJpCi4

Mvh Shortvalley

virtual1

Citat från: Bussmicke skrivet 24 juni 2010, 12:59:01 PM
Du kan lära dig fixa till skärpan.. ;)

Bråttom ner till Götet? ;)

Haha, nu blev det ett hugskott som är bra inzoomat, orkade inte försöka rätta till i efterhand heller, men nåväl...

Bokade dock resan för en dryg månad sen så... =) - men det blev nästan jackpot, 114 av c:a 170 nya bussar på bild!!!

Bussmicke

Bravo, få se hur många jag får ihop. Kommer vara nere 3 ½ dag....
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

virtual1

Citat från: Bussmicke skrivet 26 juni 2010, 19:06:45 PM
Bravo, få se hur många jag får ihop. Kommer vara nere 3 ½ dag....

Se där ja =) - åker själv ner o tar Halland + en sväng Göteborg till om några veckor så då blir det väl lite mer kompletterat...

Cyklisten

Tänker ta mig till Göteborg nu under veckan, på vilka linjer går hybridbussen?

Bussmicke

Citat från: virtual1 skrivet 26 juni 2010, 19:21:03 PM
Se där ja =) - åker själv ner o tar Halland + en sväng Göteborg till om några veckor så då blir det väl lite mer kompletterat...

Kul, 1 dag i Halland då?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

virtual1

Citat från: Bussmicke skrivet 26 juni 2010, 20:51:41 PM
Kul, 1 dag i Halland då?

Ja, i stort sett, åker hem från Göteborg nämligen så får se om jag tar några timmar där på kvällen med, beror ju på hur bra det går i Halland...

Bussmicke

Min tanke är att starta från Götet med först morgontåg till varberg o vara där till 9, sen till falkenberg och vid lunch åka till Halmstad

Borde räcka för de flesta att fota så
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Shortvalley

Hur svarar man på vad någon har skrivit?

Hybridbussen körs ofta på linje 30 som utgår från Eketrägatan. Om den inte kör på linje 30 brukar det vara någon annan linje som har Eketrägatan som ändhållplats.

Ted Selander

Citat från: Shortvalley skrivet 27 juni 2010, 14:17:57 PM
Hur svarar man på vad någon har skrivit?

Klicka på fliken "Svara" i nederkant höger. Vill du ta med texten du svarar på, klicka på "Citera", också till höger men högre upp.

/Ted