Bergkvarabuss, tyskreggad

Startat av Susanne, 21 juni 2010, 19:10:30 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Susanne

Var till Kastellholmen i lördags och det stod 2 st bussar från Bergkvarabuss där, de hade transporterat musikerna dit.
Den ena bussen var tyskreggad.

Christer K

De brukar köra med tyska bussar ibland, mycket tack vare att de har ett dotterbolag i Hamburg om jag inte har helt fel.

/ Christer K
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.

Carl Eric

Citat från: Christer K skrivet 21 juni 2010, 21:06:20 PM
De brukar köra med tyska bussar ibland, mycket tack vare att de har ett dotterbolag i Hamburg om jag inte har helt fel.

/ Christer K

Stämmer bra! Bolaget i Hamnburg heter Elite Traffic
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

bustrafikken.dk

Bussen blev også brugt i forbindelse med Broloppet 2010  ;D

Bexet

Hej! Det var jag som körde bussen till Kastellholmen. Hadde lite roligt när vi stod och väntade på poliseskorten och poliserna som stod jämte mig och diskuterade om den var falskskyltad.(0);

bustrafikken.dk

Okay :)
Det var mig som stod i den gule jakke/vest, fra Netbus.

Susanne

Citat från: Bexet skrivet 21 juni 2010, 22:29:16 PM
Hej! Det var jag som körde bussen till Kastellholmen. Hadde lite roligt när vi stod och väntade på poliseskorten och poliserna som stod jämte mig och diskuterade om den var falskskyltad.(0);
Det jag noterade var att ni hade snygga skjortor med bussföretagets namn på kragen, lite påskostat.

Niclas Rosenius

Citat från: bustrafikken.dk skrivet 21 juni 2010, 21:09:15 PM
Bussen blev også brugt i forbindelse med Broloppet 2010  ;D

Fick bild på dig när ni kom körandes nedanför Slussen du kom som 2;a har jag för mig o hade 533 den Hallandslackade låg först.

Lägger upp lite senare på dig.

//Niclas