Huvudmeny

Hälsningar från Norge

Startat av Ulf Rådeström, 21 juni 2010, 18:09:52 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ulf Rådeström

Hej!
Två svängar avklarade - och ytterligare en på onsdag till Norge - ett underbart land att köra i - men ingen rak kurva någonstans kan jag garantera.
Ibland blir man lite trött på tunnlar och krokvägar - så det är tur det finns lite bussar och fota och snygga miljöer att titta på  :)

Bilden på fotot känner många bussförare på Norgesvängarna igen - Shellmacken i Gudvangen - där man kan tvätta bussen, tömma toan, äta mat vid färjeläget mitt emot och kolla på lite bussar som väntar på kryssningspassagerare som är ett par timmar och guppar ute på Sognefjorden  :)

TIPS till de bussförare som inte redan har den och kör i Norge! Boken "Kjøretider for buss i Norge! där man kan läsa avstånd på kartan i timmar/minuter istället för kilometer är ovärderlig - finns att köpa på macken för 98 norska kr!!!

Bussmicke

Vackert, klarade du dig från regn i Bergen?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

frigge

Norge är kul att köra i, även om det kan kännas löjeväckande med "stora vägen" mellan norges två största städer, speciellt på vintern..
Kjøretider for buss i Norge låter som en bra sak att köpa i alla fall, den ska jag leta efter

Ersa

Måste vara ett underbart land att köra i om man är trött på vår raka E4. 8) Många av de stora och små fordon jag har kört i Norge har dock inte trivts i 80 km/t, vilket ofta är en lite för låg hastighet att klara på högsta växeln. Det blir att växla ner i varenda uppförsbacke, samt bromsa nedför.

Blue

Ska du hit igen din stackare...  :)
På onsdag kör jag till Bergen, på torsdag är det stadsrundtur i Bergen och på fredag blir det shell i Gudvangen.

Citat från: Ersa skrivet 21 juni 2010, 19:45:49 PM
Måste vara ett underbart land att köra i om man är trött på vår raka E4. 8) Många av de stora och små fordon jag har kört i Norge har dock inte trivts i 80 km/t, vilket ofta är en lite för låg hastighet att klara på högsta växeln. Det blir att växla ner i varenda uppförsbacke, samt bromsa nedför.

Låter som min gamla HDH gick mest på femte växeln då sexan passade bäst från 80 och uppåt
Jag är directional controller, jag sitter ju längst fram och styr... ;)

Ulf Rådeström

Citat från: Blue skrivet 21 juni 2010, 21:30:19 PM
Ska du hit igen din stackare...  :)
På onsdag kör jag till Bergen, på torsdag är det stadsrundtur i Bergen och på fredag blir det shell i Gudvangen.

Låter som min gamla HDH gick mest på femte växeln då sexan passade bäst från 80 och uppåt

hehe...japp...stackars mig.
Onsdag till Karlstad - torsdag till Flåm, fredag till Oslo tror jag det var...var en kortis den här gången tydligen - men har inte sett programmet ännu  :)