Crown Princess Wedding - bussar och annat (Del 3 av 6)

Startat av Andreas, 20 juni 2010, 12:36:17 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Andreas

Från Slussen och närliggande områden:

3 av Arlandas terminalbussar hade flytt flygplatsen och stod vid Kornhamnstorg igår. Bussarna var FPB 065-067.

Slupen med dess besättning och givetvis bröllopsparet.

Stidsflyget ställde också upp, med totalt 18 flygplan som tillsammans formade en stor pil (åtminstone ifrån mitt håll.)

Som tidigare sågs på exempelvis Arlandas terminalbussar, så flaggades det en del i och med bröllopsdagen. Nacka/Värmdö-bussarna hade flaggor på i stort sett alla bussarna när jag tog mig ner lite senare till Slussenterminalen.

I och med de kraftiga störningarna i SL-busstrafiken i innerstan, så bestämde man sig för att låta alla t-banetrafik vara helt gratis under dygnet. Kan väl bara konstatera att budskapet gick hem hos riktigt många av SLs resenärer. Jag har nog aldrig sett så mycket resenärer tidigare i t-banan, det var mycket folk och fullsatta tåg på samtliga av linjerna.

virtual1

Citat

I och med de kraftiga störningarna i SL-busstrafiken i innerstan, så bestämde man sig för att låta alla t-banetrafik vara helt gratis under dygnet. Kan väl bara konstatera att budskapet gick hem hos riktigt många av SLs resenärer. Jag har nog aldrig sett så mycket resenärer tidigare i t-banan, det var mycket folk och fullsatta tåg på samtliga av linjerna.

Klockan 11.30 var det inte fler människor än vanligt i tunnelbanan och 17.20 då jag slutat var det tämligen glest med, min mor sa också att runt 15 var det inte så mycket folk på tbanan heller, kanske blev mer på kvällen???