Följ med på en ännu en resa...

Startat av Patrik, 07 september 2007, 20:22:40 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Patrik

Den här gången kan ni följa med på resan med busslinje 361 som går mellan Kopparberg och Grängesberg, via Ställdalen eller Högfors.
Se bilder på alla hållplatserna längs linjen och njut av Bergslagens fina landskap!

Länk till resan: http://www.phbuss.se/Linje-hallplatser/361_orebro_lan/index2.htm

Nicklas Vasa

Ja, det är mysigt där nere, Grängesberg ligger ju i Dalarna, så jag tycker att det är skit dåligt att linjen inte finns med i Dalatrafiks tidtabell....

Du fick med kiosken i Högfors....

Patrik

Citat från: Nicklas Vasa skrivet 08 september 2007, 14:28:32 PM
Ja, det är mysigt där nere, Grängesberg ligger ju i Dalarna, så jag tycker att det är skit dåligt att linjen inte finns med i Dalatrafiks tidtabell....

Du fick med kiosken i Högfors....

Ja, lite dåligt är det men inte så blodigt, linjen körs bara av Söne Trafik som kör för Länstrafiken Örebro och det är bara fem hållplatser i Dalarnas län samt att den inte är så ooootroligt populär om man ser till passagerarantalet norr om Kopparberg, det är mest bara skolbarn som åker linjen på skoldagar, alla andra dagarna så är linjen nästan tom varje gång.

Kiosken? Menar du Rastgården? Jag har varit i Högfors och Mossgruvan några gånger förut så jag har en del bilder därifrån.

Nicklas Vasa

Servicen till resenärerna ska väl ha högsta prioritet.....?

Whatever...   jag bodde där nere sommaren -79, och det var byns samlingspunkt....