Huvudmeny

Som detta ser ut.

Startat av Möllers, 18 juni 2010, 22:17:15 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Möllers

dagens ungdomar  :(

Detta kommer kosta dyrt hos Öresundståget dom får lacka om den.

Jacob

Visst är det fel med klo**er och graffiti men graffiti kan vara snyggt. Jag tycker detta livade upp tågets annars gråa färg. Missförstå mig inte, det finns mycket ful graffiti som förstör, men denna var helt okej, dock kunde man ha skrivit något trevligare än MRD*CREW.
Sen kan det ju vara någon icke-ungdom som har gjort det ;)

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Zella

Detta är absolut inte snyggt... inte på bussar, spårvagnar eller tåg, det är ju en helt annan grej ifall det är en grå trist gångtunnel i nån förort.

Jacob

Nej, jag tycker heller inte att det passar på bussar och tåg, men just denna passade då det ljusblåa ser ut som en stripning. Men man kunde som sagt ha skrivit något trevligt och med lite mer diskret storlek.

//Jacob

Möllers

finns fler vaknar som ser ut så här inte bara denna detta måste ha hänt i Malmö eller i danmark kan gissa på köpenhamn på natten så..

Danne B.

Det är självklart helt fel att klo**ra på vagnar, bussar och liknande och det kostar en h*****es massa onödiga pengar! Men sett ur ett rent estetiskt perspektiv är väl faktiskt inte detta värre än all reklam som kletas dit på bl.a. bussars bak eller tunnelbanevagnars sidor... :-X ;)

//Danne

Optimal

Detta var helt klart snyggt. Detta var inget fult klo**er utan något vackert enligt mig. Istället för att klistra på massa ful reklam. Hyr in ungdommar som får måla tågen lika bra som denna :).

ps. jag var inte ironisk ds

groenis

Hur länge kommer den att se ut så här innan konkurerande gäng ska "tagga" över den?

/Lennart

Jacob

Vet inte varför men i Uppsala har vi haft några tunnlar som varit målade med snygga målningar, t.ex ett ökenlandskap, ansikten. Men för några månader sedan togs dessa bort, vilket medförde upprörda tags mot borttagningen. Jag tycker det hade fått vara kvar.

lite OT ;)
//Jacob

svenerik eklund

SimonB

Ojojoj... Nu blir MRD Crew glada. Uppmärksamhet i ett bussforum!
Grattis säger jag till er som med glada tillrop ger dem uppmärksamhet och pepp....  ::)

svenerik eklund

Citat från: SimonB skrivet 19 juni 2010, 15:15:20 PM
Ojojoj... Nu blir MRD Crew glada. Uppmärksamhet i ett bussforum!
Grattis säger jag till er som med glada tillrop ger dem uppmärksamhet och pepp....  ::)

Glömde citera Mattias Möllers inlägg högre upp.

Citat från: Mattias Möller. skrivet 19 juni 2010, 01:55:52 AM
finns fler vaknar som ser ut så här inte bara denna detta måste ha hänt i Malmö eller i danmark kan gissa på köpenhamn på natten så..

Tror inte ett graff crew sitter och glor här, Jag fick fler träffar på Flashback.org vid sökning på MRD CREW, och jag tror dem syns mer på sträckan Helsingör-Göteborg......än här.

Men visst SIMONB CREW kanske hade varit häftigare... (ironi) ;)

SimonB

Citat från: svenerik eklund skrivet 19 juni 2010, 15:21:55 PM
Glömde citera Mattias Möllers inlägg högre upp.

Tror inte ett graff crew sitter och glor här, Jag fick fler träffar på Flashback.org vid sökning på MRD CREW, och jag tror dem syns mer på sträckan Helsingör-Göteborg......än här.

Men visst SIMONB CREW kanske hade varit häftigare... (ironi) ;)

De har nog tillgång till Google de med. :)

frigge

De är ju faktiskt duktiga på det de gör. Det blåa ser jättefint ut.. Visst är det fel att måla saker man inte rår om, men det hade ju varit kul om de fick motivlacka några tåg för att pigga upp

Cyklisten

Vad har de där dekaler "klo**ersaneras" eller "vi är på väg" för funktion egentligen? De gjorde ju inget och kommer inte att göra något förran tågen står i depån.