Flyguppvisning i Linköping förra helgen (13/6-10)

Startat av OSkar000, 18 juni 2010, 21:17:23 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ersa

Härligt!
Var det då man återöppnade Flygvapenmuséet? :)

Möllers

Lulebjörnen

Citat från: Mattias Möller. skrivet 19 juni 2010, 00:48:52 AM
landar den bland folk massan ser kusligt ut  :o
Flôte pa ä nô lannä flumaschinä säger speakern i högtalaren till östgötarna och då flyttar dom sig så att flygmaskinen kan landa, det går så fint så  ;)...

Jacob

Särskrivning är en dödssynd!

Danne B.

Andersson

Riktigt fina bilder! Vågar inte visa mina mediokra bilder från dagen.

Var iaf en riktigt trevlig dag, med stålade sol och fina flyguppvisningar.

Björn Forslund

Härliga bilder! Vad har du för glugg?
Gärna mera!

OSkar000

Citat från: Ersa skrivet 19 juni 2010, 00:31:11 AM
Härligt!
Var det då man återöppnade Flygvapenmuséet? :)
Ja, det var i samband med återöppnandet av flygvapenmuséet. Muséet öppnade på lördagen och flyguppvisningen var på söndagen.

Citat från: Mattias Möller. skrivet 19 juni 2010, 00:48:52 AM
landar den bland folk massan ser kusligt ut  :o

Det ser ganska ruggigt ut på den där bilden, men perspektivet man får med ett långt teleobjektiv gör att det ser värre ut än vad det är.
Planen landade och startade dock på samma flygfält som publiken stod på, dock var det ett par meter mellan banan och publiken :)

Citat från: Jacob Almgren skrivet 19 juni 2010, 01:56:22 AM
Treligt :)

Du tog inga bilder på bussarna i bakgrunden? ;)

//Jacob

Nope, det blev tyvärr inga bilder tagna på dem. Tiden räckte inte till och när det väl dök upp en buss så hade jag fel objektiv på kameran.

Citat från: Björn Forslund skrivet 19 juni 2010, 18:22:08 PM
Härliga bilder! Vad har du för glugg?
Gärna mera!

Bilderna är tagna med en Nikon D300 och ett Nikon AF 300/4. Hade gärna haft ett längre och ett kortare objektiv.. för det är stor skillnad på flygplan som är 10 meter långa.. och de som är 50 meter.

Fler bilder från dagen finns här: http://www.oskar000.se/foto/galleri/index.php/100613

Kul att bilderna uppskattades, sånt gör det roligare att lägga upp fler i framtiden.

Ersa

Citat från: OSkar000 skrivet 19 juni 2010, 21:35:25 PM
Kul att bilderna uppskattades, sånt gör det roligare att lägga upp fler i framtiden.

Härligt att höra. Mitt flygintresse är mycket äldre än intresset för alla andra typer av fordon, och Linköping är ju verkligen det svenska flygets centrum. Det blir nog ett besök på Flygvapenmuséet i höst, då det börjar bli lite för många år sedan jag var där sist.