Centralstationen i Västerås....

Startat av Taunusch, 18 juni 2010, 14:34:41 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Taunusch

...en stund igår eftermiddag.

Ersa

Många dåliga busstermineler har jag sett och trafikert i Swebus bussar, men Västerås tar priset.
Parkering mot vänster och utsläpp mitt i bussgatan! :(

Taunusch

Ärligt talat verkar det vara ett stort kaos! Jag stod där i runt en halvtimme och det kryllade av passagerare och barnfamiljer både framför, mellan och bakom bussar som var på rull...

Sen är det ingen liten karusell när kanske 6-7 bussar ska ut på Ringvägen samtidigt, väldigt lätt hänt att någon chaufför inte ser någon förvirrad resenär då....

1896

Taunusch

Det är 5838 (TSC616) som väl är stationerad i Karlstad?

Christer K

Citat från: Taunusch skrivet 18 juni 2010, 14:53:40 PM
Ärligt talat verkar det vara ett stort kaos! Jag stod där i runt en halvtimme och det kryllade av passagerare och barnfamiljer både framför, mellan och bakom bussar som var på rull...

Sen är det ingen liten karusell när kanske 6-7 bussar ska ut på Ringvägen samtidigt, väldigt lätt hänt att någon chaufför inte ser någon förvirrad resenär då....
Jag har påtalat bristerna för NTF i Västerås och Transport och de säger att VL:s skyddsombud har godkänt detta, de förkastade det första förlaget som var dockning av samma typ som Göteborg och med flera städer.

Bara att vänta tills den första dödsolyckan inträffar då kommer det bli fart på de som bestämmer. Nu är det ingen som lyssnar.
/ Christer K
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.

Taunusch

Då en av Uppsalabussarna rullade iväg från hållplatsen kom det en barnfamilj springades bakifrån. Nu missade de bussen och gav upp mer eller mindre direkt. Men en otäck tanke är vad som hade kunnat hända om de försökt springa mellan bussen och pelaren i syfte att springa till framdörren....

Ingen trevlig bussterminal det där...

Ersa

Citat från: Taunusch skrivet 18 juni 2010, 14:34:41 PM

Dags att byta dekaler på denna snart? Nobinas egna firmafärger skulle inte vara helt fel alls.