Huvudmeny

GDG 1104

Startat av Nicklas Vasa, 07 september 2007, 18:34:09 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Nicklas Vasa

www.wasatrafik.se/gdgbilder kan man se någon pyssla om denna Scania på ett antal bilder, enligt bilregistret är detta fordon avreg, har bussen nytt reg ? vilket ? och vart finns bussen i så fall ?

Nicklas Vasa

Kan passa på att fråga om GDG 1107 också, denna buss ägs av någon snubbe i Nynäshamn sedan många år tillbaka, en snubbe som är omöjlig att få tag på.....

Någon som vet vart bussen står, och i vilket skick den är ?

Nicklas Vasa

GDG 1107/ABZ 472 ägare: Johannes Johansson, förvärvsdatum: 96 07 10, och jag ringde nyligen bilregistret, och nu har han flyttat till Hedemora, det är ju möjligt att bussen stått på någon gård där hela tiden, jag har letat på fel ställe....

Walter

Citat från: Nicklas Vasa skrivet 07 september 2007, 18:34:09 PM
www.wasatrafik.se/gdgbilder kan man se någon pyssla om denna Scania på ett antal bilder, enligt bilregistret är detta fordon avreg, har bussen nytt reg ? vilket ? och vart finns bussen i så fall ?

Är ett fordon avregistrerat så är det skrotat eller inte kvar i landet. Att ett fordon får nytt reg nr är ovanligt. Möjligtvis om bussen blev militärbuss och sedan inregistrerat igen.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Nicklas Vasa

På bilderna syns ingen reg skylt, så om personen på bilderna höll på att bygga om bussen, gissar jag att den fått nytt reg nr.

GDG 1429/HEG 147 fick nytt reg nr -91 BXY 874 och är reggad på en bilfirma i Burseryd, dock är bussen numera skrotad.....

Nicklas Vasa

Björn Forslunds GDG 2760 har väl nytt reg nr ?

GDG 2730 har jag sett med militär reg, fanns säkert fler Vanhooler av dessa som användes till militärkörning, är dessa skrotade, eller finns någon kvar med nytt reg nr ?

Ingen som vet något om 1104 ?

Nicklas Vasa