En gammal götebrogare????

Startat av virtual1, 17 juni 2010, 22:42:34 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.


Möllers

Har väl aldrig kört maxci i denna lacken heller  ???

AL

Nä, sanningen är den att detta polska företag tidigare tog emot ett antal avyttrade bussar från GS, och man blev helt enkelt så förtjust i Spårvägens färgsättning att man valde att använda den på samtliga sina fordon.  Och följaktligen lackeras även nytillkomna "avyttrade" bussar i samma lack.  MaxCi-bussen på bilden är ett sådant exempel.

Christer K

Roligt att ett annat bussbolag tar över färgerna från Göteborg, det var snyggare förr innan länshuvudmannen började bestämma färg på bussarna.

/ Christer K
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.

Bussfanatikern

#4
Man skulle ju kunna tro att det var ett provexemplar av en sådan buss som GS hade haft men icke sa Nicke. MaxCi har ju tyvärr aldrig funnits i Göteborg om man nu inte räknar med dom fyra som Orusttrafiken hade. Dessa brukade ju lånas in som ersättningsbussar för spårvagnarna och då passade jag alltid på att ta en tur med någon ut av dom. Det var en fröjd att få uppleva känslan av att åka MaxCi i Göteborg eftersom det ju var så ovanligt.

Zella

Citat från: Bussfanatikern skrivet 19 juni 2010, 02:10:17 AM
Man skulle ju kunna tro att det var ett provexemplar av en sådan buss som GS hade haft men icke sa nicke. MaxCi har ju tyvärr aldrig funnits i göteborg om man nu inte räknar med dom fyra som Orusttrafiken hade. Dessa brukade ju lånas in som ersättningsbussar för spårvagnarna och då passade jag alltid på att ta en tur med någon ut av dom. Det var en fröjd att få uppleva känslan av att åka MaxCi i Göteborg eftersom det ju var så ovanligt.

Jag gillar motorljudet...

http://www.youtube.com/watch?v=Pg9LD-TyRT0