Farväl till MaxCi i Borås?

Startat av Staffan Sävenfjord, 17 juni 2010, 19:04:49 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Staffan Sävenfjord

En hel del tyder på att detta är sista veckan som Scania MaxCi rullar i Borås. Passade därför på att dokumentera en sådan från alla håll under gårdagen. Det råkade bli 026 som blev föremålet, närmast för att denna dök upp lägligt och dessutom hade en synnerligen trevlig bussförare som hade full förståelse för dem som vill fotografera bussar. Vad jag förstår hade en annan bussnackare åkt med honom till Gånghester i början av veckan i samma syfte som jag, alltså att dokumentera MaxCi sista tjänstgöring i Borås. Det är nu lite mer än 15 år sedan jag första gången åkte MaxCi i Borås och minns också att man någon dag innan hade lyckats köra in en av dem i Stadsparken för visning.

Rikard Å

Trevliga bilder! Kan medela att den okände bussnackaren var jag.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Rikard Å skrivet 17 juni 2010, 20:38:04 PM
Trevliga bilder! Kan medela att den okände bussnackaren var jag.

Jo, "Våran Dennis" sa det. Eller kanske rättare sagt att jag förstod av vad han sa att det var du. ;) Han tyckte det varit väldigt trevligt i alla fall.

yngrot

Trevligt svep Staffan synd bara dessa är borta .... men man kan väl alltid hoppas på ytterligare en försening i leveransen... ;D
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina