Å i morse var det banfel...

Startat av Bussmicke, 15 juni 2010, 23:02:13 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Matte

Citat från: Bussmicke skrivet 15 juni 2010, 23:02:13 PM

Och del lilla bussen va helt perfekt för det lilla antalet resenerer som ville åka med (läs med ironi)

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Matte

Citat från: Bussmicke skrivet 16 juni 2010, 09:06:32 AM
kom fler bussar

Jo jag förstår det. Men själva bilden ser så rolig ut med antalet som vill åka med mot vad som verkligen får plats.

the0fiskis

när MTR skaffade ersättnings bussar borde dom inte skaffat störe (led buss tex)?

Knut

Er vel bedre men noen korte busser enn ingen lange. Kan jo hende at det var lengre ventetid for en leddbuss/ 15m da

buskörare

Citat från: the0fiskis skrivet 16 juni 2010, 10:05:12 AM
när MTR skaffade ersättnings bussar borde dom inte skaffat störe (led buss tex)?

Dom vita är boggiebussar, dom tar 10 personer färre än en ledbuss men är smidigare och tar mindre plats. Så det är nog välplanerat.

the0fiskis

så lite i skillnad  :o :o
trode det var mer då förstår jag varför dom valde en bogi buss  :)

Måns Johannesson

Tittar man på vad bussarna är tillåtna för lastar vagnen på bilden 100 passagerare jämt medan en ledbuss (gasdriven MAN A23 från Örebro) tar 147 passagerare. Tycker visserligen det senare låter mycket men en 18 m ledbuss tar definitivt mer än 10 passagerare mer än en 13,7 m boggibuss. När det gäller framkomligheten har jag svårt att tro att det är ett större problem, ledbussar har alltid används förr för tunnelbaneersättning.

/Måns