Huvudmeny

Bussnörd i London

Startat av MrX, 15 juni 2010, 13:21:51 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MrX

Någon som har ett bra tips att nörda bussar i London? Jag ska åka dit över midsommar och det vore kul att se vad de har att erbjuda i London. Dubbeldäckare i all ära, det kan vara kul och se vilka typer som finns. Var ska man gå för att få se så många som möjligt under så kort tid som möjligt?

Svempa

London Transport Museum . Covent Garden London.
Är ett måste för dig i så fall
För mig är det viktigare än vaxdockmuseet

the0fiskis

när jag var där stog jag på central pont tror jag det heter  :)

Peter Rost

Åk gärna en sväng Routemaster, det är väl nästa ett "måste" för den bussintresserade när man besöker London. Museilinjen (Heritage Routes) som under dagtid alla dar i veckan kör med RM på museilinjerna 9, och 15. Linje 9 går från Royal Albert Hall, till Aldwych, och linje 15 från Trafalgar Square till Tower Hill. Bussarna går i 15-minuterstrafik.

/Peter

Andreas

Citat från: MrX skrivet 15 juni 2010, 13:21:51 PM
Någon som har ett bra tips att nörda bussar i London? Jag ska åka dit över midsommar och det vore kul att se vad de har att erbjuda i London. Dubbeldäckare i all ära, det kan vara kul och se vilka typer som finns. Var ska man gå för att få se så många som möjligt under så kort tid som möjligt?

Victoria Station (Inte Coach Bus Station, utan utanför själva järnvägsstationen), Oxford Street, Regent Street, Piccadilly (dvs. gatan mellan Piccadilly Circus och Hyde Park Corner), Piccadilly Circus, Trafalgar Square, Liverpool Street Station, Notting Hill Gate, Marble Arch, Bayswater Road, Park Lane, Paddington Station and many, many more. Nu har jag försökt nämna platser där jag har vandrat mycket under åren och där jag brukar se bussar komma tätt.

Av de platser som jag har nämnt, så kan du exempelvis se Routemaster av äldre modell vid Piccadilly Circus, Piccadilly, Hyde Park Corner och Trafalgar Square. Kör hårt! :)

MrX

Tack för alla svar! Transport museum är förmodligen bara jag som vill gå till, de andra som jag reser med är, vad ska vi säga, inte lika intresserade av bussar som en annan ;) Men dit ska jag!