Lite Linjebusshistoria från 1990-talet 22

Startat av Bussmicke, 14 juni 2010, 23:49:56 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

Med tanke på att firman snart är åter på linjen...

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Jona

Volvo, Säffle Kaross, Normalgolv (alltså bussen har en trappa) och till råga på allt från min favorit-storstad gjorde detta bildsvep mycket sevärt och intressant. Tackar

/J
MVH Filosofen Jona

Rikard

Citat från: Bussmicke skrivet 14 juni 2010, 23:49:56 PM
Med tanke på att firman snart är åter på linjen...

Denna har jag kört många mil med både i frölundatrafiken och på 58an. Var väldigt hårda i fjädringen när de var nya men blev bättre efter lite slitage ;-)  . Dessutom hade de farthållare som standard.
Rikard.

Bussgubben

Citat från: Rikard skrivet 15 juni 2010, 02:36:21 AM
Denna har jag kört många mil med både i frölundatrafiken och på 58an. Var väldigt hårda i fjädringen när de var nya men blev bättre efter lite slitage ;-)  . Dessutom hade de farthållare som standard.
Rikard.

Farthållare?? Vilken lyx :O Något som inte ens gamla 8 serien hade och 25 serien trots att de är nyare!!

Andreas

Snyggaste busstypen som rullat på innerstadsgatorna och överhuvudtaget för den delen.  ;D Låggolv/entrésvariant + biogastank + Stockholms innerstad = JA tack!

Nupski

Underbar nostalgi. Den mest exotiska bussen som gick på Linjebuss tid på linje 58 var den Dalamålade Scania 113ALB.