Till Neoplanfantasterna (Bild)

Startat av Oskar A, 06 september 2007, 21:37:25 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Oskar A



Bussens chassinummer är WAGP11ZZX64001029. Det är förövrigt första gången jag fotat en Starliner av nya modellen i Uppsala.
Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

Ante


Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Niklas Bygdestam

Alltid trevligt att se de här rymdskeppen :D
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Niclas Rosenius



    Hej!

    Denna buss var 1 av 10 som var reserverad för Cypern, men tydligen inte hittat dit. Bussen har för övrigt knr P11-0048.

    Fin lyckträff Oskar.

    //Niclas

Simon Bertilsson


Niklas Bygdestam

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 06 september 2007, 22:41:50 PM

    Hej!

    Denna buss var 1 av 10 som var reserverad för Cypern, men tydligen inte hittat dit. Bussen har för övrigt knr P11-0048.

    Fin lyckträff Oskar.

    //Niclas



Cypern? Men det är ju en högertrafiksbuss. Cypern har ju vänstertrafik och givetvis bussar byggda för det. Hur går det här ihop? Att skicka den här bussen till Cypern är lika tokigt som att skicka den till England
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Omni

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 06 september 2007, 23:26:18 PM


Cypern? Men det är ju en högertrafiksbuss. Cypern har ju vänstertrafik och givetvis bussar byggda för det. Hur går det här ihop? Att skicka den här bussen till Cypern är lika tokigt som att skicka den till England

Nja...om du kollar lite på kartan är Cypern uppdelat i två delar...den turk-cypriotiska delen kör man absolut på samma sida som i övriga turkiet...alltså höger sida...något annat har jag svårt att tänka mig.

Niklas Bygdestam

Citat från: Ulf Rådeström skrivet 07 september 2007, 08:06:45 AM
Nja...om du kollar lite på kartan är Cypern uppdelat i två delar...den turk-cypriotiska delen kör man absolut på samma sida som i övriga turkiet...alltså höger sida...något annat har jag svårt att tänka mig.



Hela Cypern har vänstertrafik inklusive den norra turkcypriotiska delen
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Wolfie

Man ser att smaken är mycket olika när man läser kommentarerna till denna bild.
Själv tycker jag den är fantastiskt snygg, men även om man kanske inte tycker det så måste man väl medge att här har formgivarna och de som bestämde färgen varit järva, då en sån konstruktion måste väcka reaktioner.

Ronni Svensson

Hej
Det er pænt billede du har taget
jeg kan ikke udtale mig hvor god eller hvor dårlig bussen er, da jeg har ikke kørt med en starlinier (som passager)

Niclas Rosenius

Citat från: Wolfie skrivet 07 september 2007, 10:48:46 AM
Man ser att smaken är mycket olika när man läser kommentarerna till denna bild.
Själv tycker jag den är fantastiskt snygg, men även om man kanske inte tycker det så måste man väl medge att här har formgivarna och de som bestämde färgen varit järva, då en sån konstruktion måste väcka reaktioner.

   Kan verkligen hålla med dig om detta. Denna färgsättning hade Neoplan på flera av sina demo-bussar. Skulle tro att det var meningen att färgen plus formgivning skulle väcka mer uppmärksamhet till bussen i sig. Men förstås, så verkligen ser man att det är en Star II som kommer emot en på vägen.

   //Niclas

Anders Lundén

Citat från: Bussmicke skrivet 06 september 2007, 21:40:30 PM
Horibelt

Inte alltid jag tycker som dig Micke, men här har du medhåll :)
Neoplanerna är inte vackra....

Magne

Fantastisk bilde av en fantastisk buss! Hadde du fått med inngangspartiet på bussen, ville du ha sett dette klistremerke ;D



Dette får meg til å elske bussen enda mer! Bildet er tatt i Gudvangen, Norge sommeren 2007
Hilsen Magne!


Besøk meg på www.magnehaheim.no

Niklas Bygdestam

Citat från: Magne skrivet 07 september 2007, 17:07:12 PM
Fantastisk bilde av en fantastisk buss! Hadde du fått med inngangspartiet på bussen, ville du ha sett dette klistremerke ;D



Dette får meg til å elske bussen enda mer! Bildet er tatt i Gudvangen, Norge sommeren 2007


Jag hade nog föredragit att det hade stått Carrus på det här klistermärket ;D
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.