Mänskligt att glömma....

Startat av Lars Ödlund, 10 juni 2010, 11:00:03 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Staffan Sävenfjord

En dubbeldäckad Starliner? Är det någon som har den på bild? Får nog tala allvar med min gode vän Ulf N.  ;D

Tråkigt när sådant här händer ett bussbolag som är känt för att vara välskött. Men även den bäste kan missa. Jag var t ex nära att missa att min bil av årsmodell 2007 skulle besiktigas. Jag fick ingen kallelse som man brukar få (vill säga jag fick till min gamla bil för cirka fyra år sedan). Men det är en klen ursäkt. Man är själv skyldig att hålla reda på när det är dags. Och jag hade kunnat få tid samma dag om jag hade velat, men så bråttom var det inte.

Uppenbarligen blev bussen besiktigad samma dag eller tidigt dagen efter som GP hörde av sig. Och det är väl sådant som bör räknas mer.

1896

Som när jag ringde Vänersborgslinjetrafik och ville ha ett pris på 2974, den var avställd enligt bilregistret, "-ja, jag har den och kör skolkörning nu."  8)

Staffan Sävenfjord

Citat från: 1896 skrivet 10 juni 2010, 14:55:29 PM
Som när jag ringde Vänersborgslinjetrafik och ville ha ett pris på 2974, den var avställd enligt bilregistret, "-ja, jag har den och kör skolkörning nu."  8)

Nu är ju inte fordonsregistret inte alltid helt uppdaterat. Och ibland gör de även fel vid inmatningen. Så vi kanske inte skall döma något bussbolag på så lösa grunder.