Huvudmeny

Mitt inlägg nr 10 000

Startat av Staffan Sävenfjord, 09 juni 2010, 22:57:01 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Staffan Sävenfjord

Med detta inlägg har jag skrivit 10 000 inlägg sedan nya Bussnack började i maj 2007. Det blir nästan tio inlägg om dagen i snitt. Men det finns två som är värre än jag.

Eftersom jag inte har något att skriva om egentligen så visar jag en bild på en buss i stället. Väljer en Alpus eftersom det varit en del om dem på sistone.

Möllers

Får vi fira med nåt bjuder du på tårta  ???

Staffan Sävenfjord

Citat från: Matti. skrivet 09 juni 2010, 23:03:41 PM
Får vi fira med nåt bjuder du på tårta  ???

Det är klart jag bjuder på tårta.

Möllers

haha sog god ut jag kommer  :)

Staffan Sävenfjord

Citat från: Matti. skrivet 09 juni 2010, 23:09:06 PM
haha sog god ut jag kommer  :)

Du kan skriva ut den i skrivaren.  :D

Möllers

den har jag lagt undan ingen färg på den alls har inte haft den igång på några år nu.

1896

Eftersom jag inte har något att skriva om egentligen så visar jag en bild på en buss i stället. Väljer en Alpus eftersom det varit en del om dem på sistone.

[/quote]

Härligt Staffan.  :) Byn där jag bor på Värmdö heter Torsby....  :D

1980 stod i Borlänge nån vecka hösten -98, jag tecknade då av bakstammen, i brist på annan sysselsättning, det vart riktigt snyggt, dock sparade jag aldrig teckningen.

HJP

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 09 juni 2010, 23:07:20 PM
Det är klart jag bjuder på tårta.

Härligt Staffan!
Tårtan heter "Ögonfröjd", förstår jag  ;)
GRATTIS till 10000, som i skrivande stund, blivit 10003  8)

HJP

Staffan Sävenfjord

Citat från: HJP skrivet 10 juni 2010, 09:19:52 AM
Härligt Staffan!
Tårtan heter "Ögonfröjd", förstår jag  ;)
GRATTIS till 10000, som i skrivande stund, blivit 10003  8)

HJP

Nej, den bär det fantasifulla namnet "Frukttårta".

Konditori Gullkragen är för övrigt Borås bästa konditori (i hård konkurrens). Cirka 7-8 minuters promenad från Södra torget och något mer från Resecentrum. Inte långt från Textilmuseet.
http://www.gullkragen.se/

Nu blev det 10005...

Jag flyttar nu detta till Ordet är fritt eftersom vi kommit en bit från busshistoria.

HJP

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 10 juni 2010, 09:24:19 AM
Nej, den bär det fantasifulla namnet "Frukttårta".

Konditori Gullkragen är för övrigt Borås bästa konditori (i hård konkurrens). Cirka 7-8 minuters promenad från Södra torget och något mer från Resecentrum. Inte långt från Textilmuseet.
http://www.gullkragen.se/

Nu blev det 10005...

Jag flyttar nu detta till Ordet är fritt eftersom vi kommit en bit från busshistoria.
Försökte skojsa till det lite. Med "Ögonfröjd", menade jag: För oss Buss Snackare, som får "äta" med ögonen  ;)

HJP

Staffan Sävenfjord

Citat från: HJP skrivet 10 juni 2010, 10:18:07 AM
Försökte skojsa till det lite. Med "Ögonfröjd", menade jag: För oss Buss Snackare, som får "äta" med ögonen  ;)

HJP

Jo, jag förstod det. Men jag kunde inte låta bli att påpeka att tårtans namn var ganska påvert. ;)

Men kan ju som sagt skriva ut den på skrivaren. Om man sedan lägger på lite färska bär och frukt, lite grädde, lite sockerkaka och lite sylt på utskriften så smakar den riktigt gott. Glöm dock inte att ta bort pappret innan du äter.  :D

HJP

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 10 juni 2010, 10:37:13 AM
Jo, jag förstod det. Men jag kunde inte låta bli att påpeka att tårtans namn var ganska påvert. ;)

Men kan ju som sagt skriva ut den på skrivaren. Om man sedan lägger på lite färska bär och frukt, lite grädde, lite sockerkaka och lite sylt på utskriften så smakar den riktigt gott. Glöm dock inte att ta bort pappret innan du äter.  :D

Tack för tipset, men jag har utmärkta Älvsjö konditori inom räckhåll  ;)
http://www.alvsjo.com/index.html

HJP

Staffan Sävenfjord

Citat från: HJP skrivet 10 juni 2010, 11:29:17 AM
Tack för tipset, men jag har utmärkta Älvsjö konditori inom räckhåll  ;)
http://www.alvsjo.com/index.html

HJP

Ja, det skall vara bra. Dessutom har det en mycket järnvägsintresserad konditor, som jag träffat ett antal gånger. Men jag har aldrig haft tillfälle att besöka hans konditori. En svår brist som väl dock kan repareras. Skylten med kringlan utanför är för övrigt gjord av en bussnackare.

HJP

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 10 juni 2010, 12:05:21 PM
Ja, det skall vara bra. Dessutom har det en mycket järnvägsintresserad konditor, som jag träffat ett antal gånger. Men jag har aldrig haft tillfälle att besöka hans konditori. En svår brist som väl dock kan repareras. Skylten med kringlan utanför är för övrigt gjord av en bussnackare.

Just precis. Konditorn är mycket järnvägsintresserad. Det sätter en extra god krydda på bakverken.

Den snygga kringla är gjord av bussnackaren LYR.
Bilderna tagna 8 april 2009.

HJP

yngrot

Grattar lite så här i efterhand..  tårta verkar ju god ... du får väl bjuda på en bit när vi springer på varann nån gång i sommar...  ;D   en tisdagskväll???  När börjar det förresten??
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina