Omväg när Danviksbron är stängd

Startat av Camilla, 06 juni 2010, 23:36:04 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Camilla

Igår när jag var på väg in till stockholm med linje 474 vid 13.30 tiden så fasnade danvikasbron i uppfältläge så bussen fick ta en bra omväg för att komma till slussen så bussen gick via söderleds tunneln till hammarbyvägen och vidre till gulmarplan och där tog han bron ner till skanstull för att sedan fortsätta på ringvägen via renstiernasg via folkungagatan för att komma ut på stasgårdsleden för vidre färd mot slussen.
Under resans gång genom stan så såg jag en del äldre 18XX bussar som var på väg ut mot värmdö så jag undrar om dom får åka igenom stan på grund av möljöreglerna eller gäller inte dom på södermalm.

Jag resarverar mig för att jag har tagit fel på nån gata

Fredde

Citat från: Camilla skrivet 06 juni 2010, 23:36:04 PM
Igår när jag var på väg in till stockholm med linje 474 vid 13.30 tiden så fasnade danvikasbron i uppfältläge så bussen fick ta en bra omväg för att komma till slussen så bussen gick via söderleds tunneln till hammarbyvägen och vidre till gulmarplan och där tog han bron ner till honstull för att sedan fortsätta på ringvägen via renstiernasg via folkungagatan för att komma ut på stasgårdsleden för vidre färd mot slussen.
Under resans gång genom stan så såg jag en del äldre 18XX bussar som var på väg ut mot värmdö så jag undrar om dom får åka igenom stan på grund av möljöreglerna eller gäller inte dom på södermalm.
Jag vet inte om jag har skrvit i rätt forum och har jag inte gjort det så för mederatorn flytta mitt inlägg.
Jag resarverar mig för att jag har tagit fel på nån gata också

Det finns dispens för att kunna köra på vissa gator vid dylika händelser. /Fredde

Carl Eric

Citat från: Fredde_J skrivet 07 juni 2010, 12:12:56 PM
Det finns dispens för att kunna köra på vissa gator vid dylika händelser. /Fredde

Jag spelade in en film när jag åkte där, den kommer upp i slutet av veckan!  :)
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

frigge

Nu är jag helt Off-Topic, men jag flinade som bara den av "FLYTTAD: Danviksbron" när jag föreställde mig omaket att flytta hela eländet.