Orusttrafiken Jönköping

Startat av Jens, 04 juni 2010, 12:47:59 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jens

Det har varit ganska tyst om vad som kommer för något nytt i Jönköping i mitten av juni förutom en del bilder från höglandet. Idag såg jag för första gången i alla fall en ny Volvo 8500 facelift och en begagnad Volvo 8700 lackade och skyltade för Orusttrafiken. Jag antar att detta skall till Gränna - fanns hos Volvo i Jönköping nu. Skall se om jag kan ta en bild senare under dagen.

Ersa

Jag mötte två st JLT-lackade Scania Scala (och en okänd JLT-lackad normalgolvsvagn som jag inte hann se bra pga träd i mittremsan) på väg söderut på E4:an i Sörmland eller Östergötland denna vecka. Det underliga med Scalorna var att de bara hade två strålkastare mot det vanligare antalet fyra.

1896

Ersa

Strålkastare var en märklig sak att spara in på. Ska dessa gå enbart i tätortstrafik?

Ersa

Så såg fronten ut, ja.
Jag tror det var två boggibussar, men är inte helt säker.

S Svensson

Citat från: Ersa skrivet 04 juni 2010, 19:15:08 PM
Jag mötte två st JLT-lackade Scania Scala (och en okänd JLT-lackad normalgolvsvagn som jag inte hann se bra pga träd i mittremsan) på väg söderut på E4:an i Sörmland eller Östergötland denna vecka. Det underliga med Scalorna var att de bara hade två strålkastare mot det vanligare antalet fyra.
Troligen till Vaggeryd.