Huvudmeny

Swebus 6177 (Bild)

Startat av Oskar A, 30 maj 2010, 23:18:35 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Oskar A

Jag upptäckte först vid redigeringen av denna icke helt perfekta bild att bussen framfördes av en vinkande chaufför med en apa i vindrutan. :)

Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

j-a

Ojdå,får de äldre Man vagnarna också nya kostymen,blir det lika för 6053-6060 också då?

Bussmicke

Citat från: j-a skrivet 30 maj 2010, 23:35:18 PM
Ojdå,får de äldre Man vagnarna också nya kostymen,blir det lika för 6053-6060 också då?

Det hoppas jag inte, hoppas de också byts ut så chansen ökar att få se andra vagnar man inte har på bild
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ersa

Dock hälsas det på en mötande bussförare, och inte på fotografen. ;)
Det här är vad jag förstått de äldsta bussarna som kommer att få den nya designen. Möjligtvis kan någon MAN i 60xx-serien också få den. MAN-vagnarna i 60xx- och 61xx-serierna lär nog vara de som kommer att ersättas av nya vagnar sommaren 2011. Om OmniExpresserna visar sig vara bra bussar under hösten 2010 och våren 2011 kanske det blir fler av dem? Man kan ju alltid hoppas. :D

6053-6060 torde rent logiskt få nya designen de också. De ska vad jag tror inte försvinna förrän om tidigast ett år pga att bussarna i så fall inte helt enkelt räcker till. Ersättare till dem kommer ju inte förrän absolut tidigast nästa sommar, och det var ju nu denna höst som den gamla designen + loggan skulle vara helt borta. Å andra sidan sa ju UL att alla UL-bussar skulle vara gula redan 2007, och det gick det ju "sådär" med... ::)