Huvudmeny

Skillander mellan Volvo

Startat av Susanne, 30 maj 2010, 21:25:36 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Susanne

Inga värstingbilder precis men det var kul när en XC 90 stod bredvid en PV 544 och man ser den tydliga skillanden mellan bilarna.
Vilken är snyggast tycker ni? Mitt svar är Volvo PV 544.

Optimal

PV helt klart. Fronten på PVn är ju helt sjuk snygg  :o

Camilla

Jag tycker PV 544 är snyggast av dom två volvo bilarna

Andersson

Eftersom att XC90 är bland dom fulaste bilarna som rullar på våra vägar så är ju inte valet svårt.

PV´n är mycket linjeskön!

Mölle-Mats

- Vad är det för skillnad på en elefant?
- ?
- Jo, den kan varken cykla!   ;)

Kommer osökt att tänka på detta gamla skämt, som grasserade då jag var ung (dvs ungefär samtidigt som Volvo PV:n var det ...) - i synnerhet som vi brukade kalla PV:n för "elefanthäck". Men när man nu ser den bredvid Volvos sentida uppsvälla kromosombebis i form av "mördarjeepen" XC 90 så kan man ju som vanligt konstatera att det var bättre förr!!!  ::)

Så frågan är väl inte helt rätt ställd vilken av dessa Volvos som är snyggast tycker jag - snygg är inte ett epitet som jag tycker kan nämnas i samma andetag som "det rullande utedasset" XC 90 över huvud taget!

En PV däremot - snygg, tja? Men den är en viktig milstople och en härlig del av vår svenska motorkulturhistoria!

Ersa

Citat från: Mölle-Mats skrivet 30 maj 2010, 22:41:15 PM
En PV däremot - snygg, tja? Men den är en viktig milstople och en härlig del av vår svenska motorkulturhistoria!

Är PV:n snygg? Nja, kanske inte... men den är ju en rejäl milstolpe fram till den betydligt vackrare Amazonen.
Jag drömmer om en tidig Amazon med vitt tak och röd eller mörkblå kaross. Gärna med fyra dörrar. Vita blinkersglas fram och helröda diton bak. Samt rejält med blänkande krom på kofångare, navkaplslar, handtag, lister och emblem... :)

SimonB

Citat från: Mölle-Mats skrivet 30 maj 2010, 22:41:15 PM
- Vad är det för skillnad på en elefant?
- ?
- Jo, den kan varken cykla!   ;)

Kommer osökt att tänka på detta gamla skämt, som grasserade då jag var ung (dvs ungefär samtidigt som Volvo PV:n var det ...) - i synnerhet som vi brukade kalla PV:n för "elefanthäck". Men när man nu ser den bredvid Volvos sentida uppsvälla kromosombebis i form av "mördarjeepen" XC 90 så kan man ju som vanligt konstatera att det var bättre förr!!!  ::)

Så frågan är väl inte helt rätt ställd vilken av dessa Volvos som är snyggast tycker jag - snygg är inte ett epitet som jag tycker kan nämnas i samma andetag som "det rullande utedasset" XC 90 över huvud taget!

Kan ju bara hålla med! :)
SUVar i allmänhet ser sällan annat än groteska ut...

UglyJazz

XC90:an har bättre värme och komfort, men när det verkligen gäller...

PV:n är bra mycket mer machobil.
PV:n kommer att finnas kvar när XC90:an har blivit ombyggd till konservburkar och aluminiumfolie.

PV:n regerar...
Gold Wing 1800 på fritiden, annars kört yrkesmässigt i 23 år nu...

yngrot

Klart att PV är snyggare .. Men är det så att det framkallar en massa goa minnen från förr i tiden från oss som varit med några år??  Jag tycker att de flesta nya bilar har en förfärlig design  till skillnad mot hur det var förr... sitter du i baksätet på nya bilar går det knappt se ut.. :P  Nej nog var det bättre förr...  ;D.. 
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Bengt Jönsson

Bahhhh.. Vad är en XC90 mot en Volvo TP21, dvs "Suggan"!
Då kan vi börja prata SUV...  ;D ;D

/B