Idag myllrade Frösundaleden och Råsunda av fotbollsupportrar... (del 1 av 2)

Startat av Andreas, 29 maj 2010, 19:01:09 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Andreas

... och av åtminstone en bussfotograf.  ;D JAg fick förvisso stanna kvar ute på Frösundaleden....  ::) Men desto bättre, så hade jag ett gyllene tillfälle att fota en massa besökare ifrån landets olika hörn och kanter, samt även en norsk och en dansk. Allt kom dock inte med, fastän förhoppningarna fanns hos fotografen själv.  :-\

Vi rivstartar med två Setror ifrån Karlsson Buss i Småland, båda med JLT-lacken. Individerna var bussarna med reg. nr. TPF 247 (den främre) och TPF 250 (den bakre).

En annan smålänning stod framför de två Setrorna, nämligen en OmniExpress ifrån Sven Carlsson buss i Gnosjö.

Carlshamns Buss bidrog även de med en Setra, en två år yngre modell än de två som tidigare har visats i tråden.

En Irizar som enligt SBH står reggad på Scania Sverige. Däremot var den stripad Mediteran ? Djumisic.

Ehm... Vissa föredrog att dra igång grillar precis vid bussen. Denna buss blev i mitt fall dagens dansk, med reg nr. XM 96 499. Som synes, så var även denna en Setra.

Sist, men inte minst... Ännu en Setra! Isaksson Karlsson hade bidragit med denna enkelbuss med reg. nr. XCN 139, av samma årsmodell som Carlshamns Buss som befann sig högre upp i denna tråd.

To be continued!

Ersa

Citat från: Andy91 skrivet 29 maj 2010, 19:01:09 PM

En Irizar som enligt SBH står reggad på Scania Sverige. Däremot var den stripad Mediteran ? Djumisic.

Enligt CBR:
EBCLASS AB
DUVBERGSVÄGEN 62
143 44 VÅRBY
Förvärvsdatum: 2010-02-15

Andreas

Björn Lövdahl

Kan ju nämna att bussarna märkt KarlssonBuss Vaggeryd och Isaksson Karlsson är från samma bolag
//Björn Lövdahl
Lokförare på Stockholmståg KB

Kolla gärna in mina bilder på http://www.bussbjornen.se