Veolia 5225 (Bild sökes)

Startat av Christian Ljunggren, 29 maj 2010, 15:49:48 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Christian Ljunggren

Hej!

Såg Veolia 5225 i Ramkvilla-lack i Kristianstad på tåg-ersättning för två
veckor sedan, men missade att fota den.

Någon som har en bild på den?

Mvh

Christian

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Andreas

Dagsfärsk bild på samma buss, då den tillsammans med många andra bussar gick att beskåda på Frösundaleden idag p.g.a. match på Råsunda.

yngrot

Ramkvilla är borta numera ??? Veolia köpt och "döpt" om alla bussar??
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Ersa

Citat från: yngrot skrivet 30 maj 2010, 22:45:04 PM
Ramkvilla är borta numera ??? Veolia köpt och "döpt" om alla bussar??

Nej, mig veterligen är det bara denna som moderföretaget tagit hand om.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Lars Ödlund skrivet 30 maj 2010, 22:55:19 PM
Ramkvillabuss har upphört som bussföretag, finns endast kvar som "marknadsföringsnamn"

Liksom Marks Limousine. Deras och Ramkvillas tidigare bussar är nu - i varje fall huvudsakligen - registrerade direkt på People Travel Group.

Christian Ljunggren

Tack för bilderna.

Mvh

Christian

Ersa

Citat från: Lars Ödlund skrivet 30 maj 2010, 22:55:19 PM
Ramkvillabuss har upphört som bussföretag, finns endast kvar som "marknadsföringsnamn"

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 30 maj 2010, 22:59:36 PM
Liksom Marks Limousine. Deras och Ramkvillas tidigare bussar är nu - i varje fall huvudsakligen - registrerade direkt på People Travel Group.

Noterat. Mitt svar gällde iaf själva bussarna. Av Ramkvillas bussar är det bara denna jag vet om som fått Ramkvillatexten ersatt med Veolialoggan. Dessutom går en svart Volkswagen Caravelle som förr tillhörde Marks Limousine som personaltransport för Veolia i Linköping. Ordet "Marks" är borttaget, men "Limousine" står fortfarande kvar.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Ersa skrivet 31 maj 2010, 07:56:01 AM
Noterat. Mitt svar gällde iaf själva bussarna. Av Ramkvillas bussar är det bara denna jag vet om som fått Ramkvillatexten ersatt med Veolialoggan.

Jag känner inte till någon annan heller. Denna gick för övrigt över till moderbolaget innan bussarna omregistrerades till People Travel Group.