Huvudmeny

JET 457

Startat av Ove Bojarp, 05 september 2007, 13:48:53 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ove Bojarp

  JB 46 på Servicelinjen

Niklas Bygdestam

Alltid trevligt med lite Scania CR 111 :D
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Peter G

Så härligt att se scania  8) men saknar den härliga motor ljudet som den hade  :-\

Peter Öden

Hej !

JET 457 är fd. Jämtlandsbuss AB nr. 46.
Bussen finns bevarad till eftervärlden i Östersund.

Mvh Peter Ö

Peter G

Så härligt att dom har gjort det ett stort neloge (eller hur det stavas) för det :D

Tobbe

Så här står det i bilregistret.



 
Regnr: JET457 Färg: Flerfärgad
Fabrikat: SCANIA CR 111 M 59
Årsmodell: 1975 Fordonsslag: BUSS
Fordonsår: 
Chassinummer: 543773
Senaste EU-regbevis del 2: 
Upplysningar: 
 
Ägare/Brukare
Namn: JÄMTLANDSBUSS TEKNIK AKTIEBOLAG Avregistrerad
Adress: Rådhusgatan 29/Vestibulum/
Postnr: 831 35 Förvärvsdatum: 1999-03-08
Ort: ÖSTERSUND
 

Försäkringsuppgifter
Försäkringsbolag: IF Skadeförsäkring
Försäkringsdatum: 1999-06-18
 



Fordonsdata
Fordonsstatus: Avställd (2000-12-21) Tillfällig registrering: Nej
Antal ägare: 2 Yrkesmässig trafik: BUSS
Fordonet tillverkat:  Producentansvarig: 
I trafik första gången i Sverige: 1976-01-09 Import: Nej
I trafik första gången i utlandet:  Utredning: Nej
 
 
Besiktningsuppgifter
Besiktning senast: 2000-05-31
Senast godkända besiktning: 1999-05-27
Föreläggande: Nej Körförbud: Ja
Vägmätarställning, km: 
 

Skatteuppgifter
Skattepliktigt: Nej Användningsförbud: Nej
Årsskatt, kr: 
Debitering vid påställning, kr: 0 Debiterad fordonsskatt, kr: 0
Kreditering vid avställning, kr: 0 Debiterad avgift, kr: 0
Huvuduppbördsmånad:  Förfallen skatt/avgift, kr: 0
Skrotningspremie, kr: 0
 
Vägavgift
Vägavgift (kr/år): 0   
 

Tekniska data
Effekt kW: 151 Antal passagerare: 78
Växellåda: AUTOMAT
Max släpvagnsvikt: 
Max släpvagnsvikt B-behörighet: 
Max lastvikt: 5460

Kopplingsanordning 1:  Kopplingsanordning 2: 
Däckdimension fram:  Däckdimension bak: 11-22,5
Kaross: Personbefordran - Täckt (01)
Skattevikt: 14480 Tjänstevikt: 9020
Totalvikt: 16500 Sänkt totaltvikt: 14480
Längd: 1110 Bredd: 250
Drivmedel: DIESEL Alternativt drivmedel: 
Skyltformat fram: ENRADIG Skyltformat bak: ENRADIG
 





Peter Öden

Hej !

Det är inte själva bussen som är avregad utan bolaget Jämtlandsbuss Teknik AB.
Ägaren är Vestibulium som är ett dotterbolag till Östersunds Kommun.

Mvh Peter Ö

Tobbe

 jag läste lite slarvigt så jag trodde bussen var avregistrerad.
/Tobbe :-)

Ersa

Citat från: Lars Ödlund skrivet 07 september 2007, 05:49:40 AM
Vestibulum i den formen finns heller inte idag....
Det är ombildat till Vestibulum Fastigheter i Östersund AB, ett företag som tagit över ett antal bostadsrättsföreningar på obestånd....

I Vägverkets värld saknas juridiskt en ägare.


Men nog borde "Vestibulum Fastigheter i Östersund AB" bli registrerad ägare numera, även i Vägverkets värld?

Peter Öden

Hej !

Övriga veteranbussar är regade på samma som JET 457,
Jämtlandsbuss Teknik AB, avregistrerad. Vestibulium/Östersund.

Mvh Peter Ö

bastuper

Annars får ni väl skicka den till Övik, vi har u en klubb här.

Fin buss.

Nicklas Vasa

Hur många veteranbussar finns det i denna klubb ? med både Swebus fordon och JB fordon ?

Ersa

Citat från: Lars Ödlund skrivet 07 september 2007, 11:05:27 AM
Undrar varför affären med att skänka bussarna till veteranbilsklubben inte slutförts?
Bussarna från Swebus blev omreggade direkt på klubben.

Detta borde ju direkt inverka på beställningstrafiken, eller har "Vestibulium" kvar JB:s gamla yrkestrafiktillstånd? Låter inte så troligt...

Ersa

Sex st veteranare från f.d. Jämtlandsbuss och fyra gula från f.d Postens diligenstrafik alltså?
Kul med den förhållandevis nya Wiiman 7629. Synd att det aldrig blev någon grön stadsbuss från 85-90 sparad. En Säffle med plattform (309-313) hade varit skoj att ha kvar idag. Iofs finns ju alltid 240 kvar i Nynäshamn, men om jag vill se den renoverad och i JB-grönt lär jag behöva bli en generös miljonär först.  :(

Men om inga "lappar i vindrutan" finns... innebär det väl att man inte får köra beställningstrafik med någon av dem? För det är väl just beställningstrafik en veteranklubb måste leva av... tycker man.

Ersa

Citat från: bastuper skrivet 07 september 2007, 11:18:47 AM
Annars får ni väl skicka den till Övik, vi har u en klubb här.

Eller starta en "diligensklubb" här i Umeå som kan ta över de där gula sakerna  ;)