Huvudmeny

Swebus 1768

Startat av homer, 05 september 2007, 11:58:17 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

homer

Tillhör sedan 070817 Swebus Saltsjö-boo

I trafik första gången 950331
bussen är alltså 12 år och 6 månader lite drygt.

Fredde

Stämmer bra det. Har varit avstäld sen i Januari har jag för mig. Men den rullar återigen på linjer...

De resterande 17-vagnarna, som senast gick som ersättning för Saltsjöbanan, kördes iväg igår till Katrineholm.

/Fredde

Walter

Citat från: Fredde_J skrivet 05 september 2007, 13:57:01 PM
Stämmer bra det. Har varit avstäld sen i Januari har jag för mig. Men den rullar återigen på linjer...

De resterande 17-vagnarna, som senast gick som ersättning för Saltsjöbanan, kördes iväg igår till Katrineholm.

/Fredde

Har väl rullat i Kallhäll innan?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Karsten

Den rullade i Kallhäll vid Swebus trafikstart i området. Levererades ursprungligen till Björknäs som H23 4266 (rätt?), men har även rullat ett antal år i Botkürka.

Fredde

CitatDen rullade i Kallhäll vid Swebus trafikstart i området. Levererades ursprungligen till Björknäs som H23 4266 (rätt?), men har även rullat ett antal år i Botkürka.

De levererades väl väl på den tiden bussarna inte var spärrade sägs det...  ::)  ;D

Körde dock endast en av dessa vid ett enda tillfälle.

/Fredde

Marc

Nejdå, denna serie har alltid varit spärrade!

Plockade just ut 1768 i eftermiddags och faktiskt...den var riktigt bra!
Äldsta bussen på garaget måste man ju bara köra.
Kul att man valt att spara en vagn som faktiskt slår de flesta i 18-serien med hästlängder!!

Karsten

Citat från: Marc skrivet 06 september 2007, 21:03:40 PM
Nejdå, denna serie har alltid varit spärrade!

Plockade just ut 1768 i eftermiddags och faktiskt...den var riktigt bra!
Äldsta bussen på garaget måste man ju bara köra.
Kul att man valt att spara en vagn som faktiskt slår de flesta i 18-serien med hästlängder!!

Ja, tack för skjutsen hem! Du kör ju fortfarande klockrent mjukt och fint, dock tyckte väl damen att det gick lite väl effektivt bitvis ::).

Den där serien har nog inte rullat lika mycket på långa Värmdökörningar som 18-vagnarna, och är därför inte lika slutkörda.

Marc

Citat från: Karsten skrivet 06 september 2007, 21:17:07 PM
Ja, tack för skjutsen hem! Du kör ju fortfarande klockrent mjukt och fint, dock tyckte väl damen att det gick lite väl effektivt bitvis ::).
Enligt planeringen ska det gå ännu effektivare, kom i mål på -3½min efter 19min körning! Kanske om man trycker på lite mer på Stadsgården och inte stannar vid varje postlåda, så kan man nog spara max 1min.

Jonas Strömblad

Själv fick man en ännu äldre vagn på prickning. H29, dock utan hockeyklubbor.  8)
/J

Stefan Norin

Såg vagnen igår skyltad "Sandhamn" så jag anade att det var någon snackare bakom ratten...

Ersa

"Sandhamn Sjögången" menar du?  :P

eller kanske:

Marc

Vad säger vi... 
2 av 4 Nacka/Värmdö förare är identifierade! ;D