Motorvägsfotografering...

Startat av Carl Eric, 25 maj 2010, 17:44:26 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Carl Eric

...testade jag för första gången i fredags. Men av diverse datorproblem så kommer de inte upp förrens nu!  :)

Efter ett tags letade på kartor hittade jag detta ställe strax utanför Fruängen. Där fanns det en gångbro över motorvägen som var ganska bra att fota ifrån. Eller vad säger ni?

Jag tyckte att den var bra, för att mitt 18-55 Objektiv räckte för att fotografera.

Vi börjar med Pink Caravan Sweden

Sedan dagens första utlänska buss, en Rysk "Viking"

Dagens första Swebus, "Airport transfer" lackade 6780 på Linje 835 mot Västervik

Westin buss, undra hur chauffören kändes sig dagen efter olyckan?

Wehlins busstrafik, Bjärnum

En Setra till, Flygbussarna 8106 mot Skavsta.

Ytterligaren en Setra, denna gång från Lindgrens Buss i Söderköping AB

En Säffle, som ägs av Al-Zahraa Idealiska Akademi, med förflutet i Swebus, då med nummer 3663.

"IKEA-bussen"

Någon som kört fel? nejdå, det är bara Utbildningsorganisation Al-Huda AB som inte har lackat om  denna Swebus från Värmlandstrafiken. (Nr. 3506

Westin Buss kör pendelbuss mellan Karolinska i Huddinge och Solna...

Rolls Buss 2

Håbo Buss

En Tjeckisk (?)  buss med släp

Tomas Buss på Silverlinjen mot Stockholm från Öland

Nya Skövde Buss.

En Estnisk Solaris

Och så avsluar vi med en buss från LFV, nr. 62. Vad den gör där har jag ingen aning om!

Hoppas att någon av bilderna upskattades! Jag hoppas också på att jag lyckas få upp bilderna på Lastbilar som jag tog...!  :)

MVH Calken
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

the0fiskis

bra bilder  ;)
många bussar man inte ser så ofta  :)

Ersa

Citat från: calken skrivet 25 maj 2010, 17:44:26 PM
Dagens första Swebus, "Airport transfer" lackade 6780 på Linje 835 mot Västervik

Se där. Min förstärkning, men missade du ordinarie vagnen 7008?

bisquit

Var har den Rosa bussen sitt förflutna ifrån. Ser att iaf det är en Ajokki Victor..

Carl Eric

Citat från: Ersa skrivet 25 maj 2010, 18:00:04 PM
Se där. Min förstärkning, men missade du ordinarie vagnen 7008?

Ja, tyvärr! Kom dit typ 5 minuter tidigare  ;)
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Carl Eric

Citat från: bisquit skrivet 25 maj 2010, 19:57:02 PM
Var har den Rosa bussen sitt förflutna ifrån. Ser att iaf det är en Ajokki Victor..

Enligt SBH så köpte Pink C den ifrån "Privatperson, Åmotfors (Lennart Johanssons Buss) "

Martin Maltkvist

Citat från: calken skrivet 25 maj 2010, 17:44:26 PM
En Tjeckisk (?)  buss med släp

Buss med släp har jag minsann sett förr men aldrig en vagn med tre axlar, det verkar som att de lastar tungt bagage.
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Ersa

Det tunga släpet och bussen framför är serbisk.
http://www.stup.rs/