Huvudmeny

Hybridbuss i Køpenhamn

Startat av Lars, 25 maj 2010, 10:31:20 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lars

Idag sätter Nettbuss in Danmarks första hybridbuss i provtrafik på linje 5A i Köpenhamn ihop med Movia och Volvo den ska gå till den 18 juni.
Linje 5A som Nettbuss trafikerar är nordeuropas största linje i passagerarantal och därmed en av de hårdaste linjer att testa på.

Den presenteras på rådhusplatsen kl 11.00 och sätts i trafik kl 11.30

Bussmicke

Det vore något att titta på
borde åka ner
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Milling

Jeg tager sku hatten af for, at Movia har givet på Netbus lov til at teste den på så vigtig en linje!

virtual1

Citat från: Lars skrivet 25 maj 2010, 10:31:20 AM
Idag sätter Nettbuss in Danmarks första hybridbuss i provtrafik på linje 5A i Köpenhamn ihop med Movia och Volvo den ska gå till den 18 juni.
Linje 5A som Nettbuss trafikerar är nordeuropas största linje i passagerarantal och därmed en av de hårdaste linjer att testa på.

Trodde faktiskt att Linje 4 här i Stockholm var störst, men nån som vet skillnaden i passagerantal?

Ronni Bjørn Svensson

Via dette link http://www.youtube.com/user/myldretidtv kan i se en klip med hybridbussen på linje 5A i København.
Mvh
Ronni Bjørn Svensson

Bussmicke

Någon som vet om bussen kör hela dagen eller bara vissa tider?
//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Milling

Umidelbart tror jeg man forsøger at bruge den så meget som overhovedet muligt. Det kan måske være et problem i myldretiden, men omvendt så kører 5A så ofte i myldretiden, at det alligevel ikke nødvendigvis bliver et problem at det er en 12 m.-bus i stedet for en 13,7 m...

larsbudtz.dk

Sundbyvester Plads, idag, 29. maj:

Bussmicke

Trevligt, jag är i Köpenhamn på tisdag eftermiddag.
//Bussmicke.

Bussmicke

Sitter nu på S-tog E mellan Birkerød (här blev det ett snabbstopp mellan ett par tåg) och Hillerød.
Sedan ska jag återbesöka Frederiksverk och besöka Freriksund
Så i eftermiddag är jag i centrala Köpenhamn med kameran längs bl. a. 5A
//Bussmicke.