Huvudmeny

NOB 3900...

Startat av Ulf Berlin, 24 maj 2010, 17:32:37 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ulf Berlin

...är en liten"överlevare",ty enligt föraren är den 16 år och gränsen i Värmland
går tydligen vid 13 år.
En mycket fin och välvårdad buss dock som här skall köra till Skattkärr-Väse från Karlstad 11 maj i år./Ulf

Har den funnits i Värmland hela tiden?

virtual1

Citat från: Ulf Berlin skrivet 24 maj 2010, 17:32:37 PM
...är en liten"överlevare",ty enligt föraren är den 16 år och gränsen i Värmland
går tydligen vid 13 år.

Det är en 96:a - så den är 14 år! - lyckos som fick bild på den dock, jagat den utan att nånsin se den...

Ulf Berlin

Ja,jag blev själv förvånad att en sådan"fin gammal"buss fortfarande går i"vanlig"reguljär trafik
(och dessutom på"övertid")men Värmlands landsbygd har(uppenbart)inget lågentrekrav,så.../Ulf

Bese001

Citat från: virtual1 skrivet 24 maj 2010, 18:27:22 PM
Det är en 96:a - så den är 14 år! - lyckos som fick bild på den dock, jagat den utan att nånsin se den...

Systervagnen 3920, ELY 190 finns också kvar i trafik i Karlstad iaf enligt bilregistret.

Bussmicke

Citat från: Ulf Berlin skrivet 24 maj 2010, 18:41:49 PM
Ja,jag blev själv förvånad att en sådan"fin gammal"buss fortfarande går i"vanlig"reguljär trafik
(och dessutom på"övertid")men Värmlands landsbygd har(uppenbart)inget lågentrekrav,så.../Ulf

Ja tack o lov för att låggolvsfjanteriet inte kommit dit, än..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Nilz

Levererades ny till Bråta-garaget (Mölnlycke) för trafik på linje 613 (Mölnlycke-Tahult)